וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן: אסד העביר דרכי מסר לברק וקלינטון כי סוריה רוצה מאוד בשלום עם ישראל

2.2.2000 / 8:35

המלך מתח ביקורת על כלי התקשורת הישראליים שתקפו את הנשיא אסד לאחר הפסקת השיחות

בראיון בלעדי שמפרסם הבוקר העיתון הבין-ערבי "א-שרק אלאווסט" עם עבדאללה, מלך ירדן, חושף המלך כי הנשיא אסד ביקש ממנו להעביר מסר לנשיא קלינטון ולראש ממשלת ישראל, אהוד ברק, לפיו לסוריה יש רצון עז ואמיתי להגיע לשלום.

"אני יודע שהמצב המדיני כעת מעורר פסימיות אבל אני בטוח שהתמונה תהיה שונה לחלוטין תוך שישה חודשים", אמר המלך. "אך טבעי שיהיו מכשולים בדרך, אבל סוריה וישראל קיבלו יחדיו החלטה אסטרטגית להגיע לשלום. העברתי מסר מהנשיא אסד לאהוד ברק ולנשיא קלינטון, לאחר שהנשיא אסד ביקש ממני למסור בשמו כי "לסוריה יש רצון עז ואמיתי להשיג שלום". מאידך, מתח עבדאללה ביקורת על התקשורת בישראל ואמר: "כלי התקשורת הישראליים לא סייעו בכלום כשתקפו את הנשיא אסד. הכבוד יקר לסורים יותר מהכל".

על השאלה כיצד ינהג הדור החדש בסוריה בעידן של שלום השיב המלך: "אם ישרור שלום בין סוריה לישראל, הדור החדש בסוריה יפעל בשיתוף פעולה וברצינות על מנת להביא לשגשוג האזור כולו". עבדאללה הדגיש כי "הדור הצעיר בעולם הערבי שונה לחלוטין מהדורות הקודמים. אני בן 38, ואזרחים רבים בני גילי למדו וקיבלו חינוך במערב. הם מכירים את תרבות המערב, ורוצים שהמזרח התיכון ישגשג כמו מדינות המערב. הפסדנו הרבה, בעוד העולם מתקדם ומתפתח. אנו זקוקים לשלום לא רק למען ילדינו ונכדינו, אלא, קודם כל, למעננו אנו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully