וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח: צעיר בן 26 נורה למוות בפוריידיס

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 8:01

שני צעירים נוספים בני 28 ו-24 במצב קל עד בינוני, מהירי שהתבצע סמוך לתחנת דלק ביישוב. שני הפצועים היו מוכרים למשטרה, בעוד שלהרוג, אחמד מרעי, לא היה עבר פלילי. בן דודו: "היה בחור נורמטיבי. המצב הולך ונעשה קשה מיום ליום, ואין עם מי לדבר"

תיעוד החיסול במצלמות האבטחה בפוריידיס, 31 באוגוסט 2023/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

צעיר בן 26 נורה למוות הערב (חמישי) בפוריידיס. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע פעולות החייאה בפצוע ובסופן קבע את מותו. כמו כן, העניק צוות מד"א טיפול רפואי לשני פצועים נוספים בני 28 ו-24 במצב קל עד בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים הלל יפה שבחדרה ורמב"ם שבחיפה. גורם במשטרה אמר שהפצועים מוכרים למשטרה, אך לצעיר שנהרג, אחמד מרעי בן ה-26, לא היה עבר פלילי כלל.

שוטרים רבים וכוח מג"ב גדול לאבטחה זרמו למקום. סגן ניצב גלעד פרטוק, מפקד תחנת זכרון יעקב, ניצב משנה שלומי בן שושן, מפקד מרחב מנשה וניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף הגיעו לזירה.

המשטרה פתחה בחקירת המקרה ואספה ראיות מהזירה, ליד תחנת דלק פנימית קטנה בכפר. במקביל נעשה נסיון לאתר את הרוצחים תוך סיוע ממסוק משטרה שחג באוויר בדגש על השטחים החקלאים מערבית לכפר, אך ללא הצלחה.

הרצח נקלט במצלמות אבטחה. בתיעוד נראים שני גברים בג'ינס וחולצות שחורות צועדים לעבר המקום בו ישבו קרבנותיהם על חומת בטון *נמוכה, לצד הרחוב המקביל לכביש 4, ולפתע הם פותחים עליהם בירי וממשיכים משם בבריחה מערבה.

קורבן הרצח בפוריידיס אחמד מרעי. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
קורבן הרצח אחמד מרעי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המכונית שנפגעה בירי בפוריידיס, 31 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
המכונית שנפגעה בירי/יואב איתיאל

המשטרה פתחה במצוד אחר היורים. עדי ראייה סיפרו שמרעי עמד עם חבר סמוך לתחנת הדלק הקטנה ברחוב הפנימי המקביל לכביש 4, כשלפתע הגיחו היורה ופתחו עליהם באש. צעיר שלישי ניסה לעזור להם ואז היורה הסתובב וירה גם בו.

"היה בחור נורמטיבי, צעיר ככל הצעירים. עבד בניקיון", סיפר לוואלה! בן דוד של מרעי, שהלין. "המצב הולך ונעשה קשה מיום ליום. אתה רואה צעירים על אופניים חשמליים מסתובבים בכפר עם אקדחים. אנחנו מתקשרים למשטרה ואומרים לנו 'אם יהיה משהו תדווחו'. אין עם מי לדבר. לא יודעים כבר מה לעשות. בתקופה האחרונה זה כל לילה. אצלי הילדים כבר לא יוצאים לבד. גם אנחנו משתדלים לא לצאת אחרי שקיעה. מי שיוצא לא יודע אם יחזור".

מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי וראש מועצת פוריידיס איימן מרעי קיימו שיחה בזירת הרצח. בין השניים סוכם כי מחוז חוף יפעל בכפר בכל האמצעים שיידרשו ויוגבר הלחץ כנגד מחוללי הפשיעה בכפר

בעקבות הרצח של אחמד מרעי בפוריידיס עלה מספר קרבנות הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית ב-2023 ל-167. ע"פ נתוני עמותת יוזמות אברהם בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 72. אלא שנתוני יוזמות אברהם אינם כוללים ערבים פלסטינים שנרצחו בישראל ושחקירת מותם מתנהלת בידי משטרת ישראל אם אינם תושבים או אזרחי ישראל. הרצח בפוריידיס הוא המקרה השני במגזר הערבי היום באותו מחוז, אחרי הרצח של נור טאליה ריאן בחיפה בצהרים. הוא אירע במקביל לעצרת המחאה הגדולה בחיפה על אזלת יד הרשויות במיגור הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית.

ראש המועצה המקומית פוריידיס אימן מרעי עם מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי בזירת הרצח, 31 באוגוסט 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
ראש מועצת פוריידיס אימן מרעי עם מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב דני לוי בזירת הרצח, 31 באוגוסט 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה
חשד לרצח סמוך לתחנת הדלק: בן 26 נורה למוות בפוריידיס. יואב איתיאל
זירת הרצח בפוריידיס/יואב איתיאל

מפקד המחוז הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה (יל"פ מנשה).

בכפר מוטרדים מאד מההתדרדרות בבטחון האישי בחדשים האחרונים ותחושת חוסר הבטחון הגוברת והדבר גורם לתסיסה בישוב במיוחד על רקע הבחירות המקומיות. סוכם בין מפקד המחוז, ניצב לוי וראש המועצה המקומית פוריידיס, איימן מרעי, כי מחוז חוף יפעל בכפר בכל האמצעים שיידרשו ויוגבר הלחץ כנגד מחוללי הפשיעה בכפר, אלא שבכפר חוששים שאלה שוב רק מילים בעלמא החוזרות על אותן הבטחות שניתנו בעשור האחרון פעם אחר פעם.,

על שגרת הירי מלינים גם תושבי זכרון יעקב הסמוכה, השומעים את הדי היריות באופן קבוע ומפעם לפעם אף מוצאים כדור תועה שנחת בחצר או על גג בית. במפגש תושבים לפני כחצי שנה הבטיח מפקד התחנה המקומית שיפור בנושא. בינתיים, שיפור כזה עדיין לא מורגש.

ביום ראשון השבוע, נפצעה אישה בת 52 באורח קשה מירי בסמטא סמוכה לבנין המועצה בישוב, כשהיתה על טרקטורון שנקלע לדו קרב בין עבריינים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה כשהיא מורדמת ומונשמת, עם פציעות חודרות. המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה ובאיסוף ממצאים בזירה. לטענת תושבי הכפר, האישה נפגעה מכדורים תועים כשנקלעה לקרב יריות בין שני חמושים רעולי פנים, על רקע סכסוך בין כנופיות פשע. איש לא נעצר.



למחרת, ביום שני השבוע בשעת ערב מאוחרת, נורו יריות לעבר רכב שחנה בחזית מסעדה בפוריידיס, על כביש 4, כמה מאות מטרים מזירת הרצח. מהירי נפצע בעל הרכב, אחיינו כבן ה-25 של בעל המסעדה שהיה אותה שעה במקום. לא דווח על מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully