וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית משיבה ללוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי"

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 20:12

בהרב מיארה השיבה לשר המשפטים על המכתב שייעד אליה אמש בו טען כי הוא אינו זוכה לייעוץ משפטי בבג"ץ, וטענה כי דבריו כלל לא תואמים את העובדות. "חובתי להתריע בפני הממשלה על מהלכים המנוגדים לדין. השתקת הייעוץ המשפטי פוגעת בשלטון החוק"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה השיבה היום (חמישי) למכתב החריף שייעד אליה אמש שר המשפטים יריב לוין, בו טען כי הוא אינו זוכה לייעוץ משפטי בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד אי כינוס הועדה לבחירת שופטים.

"דבריך ביחס למקרה הפרטני וביחס לתפקיד היעוץ המשפטי לממשלה בכלל אינם תואמים את העובדות", טענה. "נוצר רושם מוטעה לפיו היעוץ המשפטי לממשלה אינו מקדם באופן שוטף וענייני את מדיניות הממשלה, הדברים הפוכים לגמרי".

עוד הוסיפה כי "חובתו המקצועית של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה היא להתריע בפני הממשלה על מהלכים המנוגדים לדין. זוהי המשמעות של שמירת סף, זהו תפקידו של היועץ המשפטי בישראל".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
סותרת את לוין. היועמ"שית/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בהמשך, סתרה את טענתו של לוין לפיה לא נכחה עמו בשיח לגבי העתירה. "במכתבך העלת טענות שונות לגבי אופן הטיפול בעתירות. המכתב נשלח אליי תוך כדי שהתקיים שיח בינינו בעניין העתירות, ובזמן שהמתנו לקבל את התייחסותך לטיוטת התגובה לעתירות. אבקש להעמיד דברים על דיוקם".

שר המשפטים יריב לוין בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה סופית. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
לוין/צילום מסך, ערוץ כנסת

"האשמות חסרות שחר ואיומים בפיטורים לא ירתיעו אותי"

עוד הוסיפה מיארה ואישרה את הפרסום בוואלה! לפיו התכוונה לכתוב לבג"ץ שיש לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לכל הפחות למינוי שופטים בערכאות נמוכות שאינם כוללות את בית המשפט העליון - וכן כי תכניס את עמדתו השונה של שר שמתנגד לכינוס הועדה בכל מקרה בפסקה נפרדת בעמדתה שלה. "הבהרת כי אינך מבקש להיות מיוצג על ידי עורך דין חיצוני בעתירות אלה", טענה מיארה. "הוסכם לבקשתך שעמדתך תיוצג במסגרת התגובה לצד עמדתי השונה, וכך נעשה. האשמות חסרות שחר לפיהן הממשלה הנוכחית מקבלת יחס שונה מזו הקודמת, כמו גם איומים בפיטורים - לא ירתיעו אותי".

בסביבת שר המשפטים אמרו כי לוין "לא איים בשום שלב לפטר את היועצת. במכתבה, בהרב מיארה לא סיפקה הסבר להבדלי היחס בין הממשלה הקודמת לממשלה הנוכחית. היועצת מתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם. כבר שמונה חודשים שהשר ממתין לקבל תזכיר חוק בעניין הרפורמה, ואפילו משפט אחד קטן מההצעות שהוא רצה לקדם היא לא מוכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully