וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפטור מויזה? הממשלה אישרה את אחת מדרישות הסף האמריקניות להסדר

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 13:31

השרים אישרו במשאל טלפוני הסכם לשיתוף במידע ביומטרי ופלילי בין המדינות, המהווה צעד נוסף עבור פטור מוויזה לישראלים. בממשלה הקודמת, התנגד הליכוד להסכם וטען כי הוא עלול לפגוע בפרטיות של אזרחים

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

שרי הממשלה אישרו הערב (חמישי) במשאל טלפוני הסכם עם ארצות הברית ל"הגברת שיתוף הפעולה בין המדינות במניעה של פשיעה חמורה, לרבות טרור ובמאבק בה". מדובר בשני הסכמים המעגנים את חילופי המידע הפלילי והביומטרי בין הרשויות בישראל וארצות הברית, שהיו חלק מדרישות הסף האמריקאיות לכניסה להסדר הפטור מויזה.

ויזה ארה"ב. נתי שוחט, פלאש 90
ויזה ארה"ב/פלאש 90, נתי שוחט

למה זה חשוב:

הדרישה האמריקאית לשיתוף במידע ביומטרי ופלילי היתה דרישת סף במשא ומתן בין ישראל וארצות הברית על צירופה של ישראל לתוכנית הפטור מויזה. מדובר בצעד נוסף לקראת השלמת ההליך, בהמשך לחקיקה בנושא שאושרה בחודש יולי בכנסת. ישראל היתה צריכה להשלים את אישור ההסכמים הללו עד אמצע חודש ספטמבר כדי לעמוד בדדליין האמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תזכורת:

הליכוד טען בזמן הממשלה הקודמת שההסכמים הללו והחקיקה שקשורה אליהם עלולים לפגוע בפרטיות של אזרחים ישראלים והשתמשו בכך כתירוץ להתנגדות למהלך ערב הבחירות האחרונות.

דגל ישראל לצד דגל ארצות הברית. ללא, פלאש 90
עד סוף ספטמבר תודיע ארה"ב כי ישראל עומדת בתנאים/פלאש 90, ללא

מה הלאה:

בכירים ישראלים ואמריקנים מעריכים כי עד סוף ספטמבר יודיע משרד החוץ האמריקני למשרד לביטחון המולדת בארצות הברית כי ישראל עומדת בתנאי הכניסה לתכנית הפטור מוויזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully