וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מהליכוד הורשע בגין אימות תצהירים שלא כדין

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 13:50

קובלנה משמעתית הוגשה בינואר האחרון על ידי ועדת האתיקה נגד ח"כ חנוך מילביצקי שמשמש כעו"ד במקצועו - לאחר שעלה החשד כי מעל בתפקידו מול שתי נשים אותן ייצג, ואימת תצהירים שלא כדין. מילביצקי הודה - ובמסגרת הסדר טיעון קיבל אזהרה וקנס על סך 1,500 שקלים

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הורשע היום (חמישי) בדיון בבית הדין המשמעתי בלשכת עו"ד, זאת לאחר שאימת באופן כוזב תצהירים של שתי עדויות במהלך הליך משפטי.

במסגרת הסדר נטיעון הודה מילביצקי בשתי עבירות של התנהגות שאיננה הולמת עורך דין, בגינן הושת עליו עונש של אזהרה וכן קנס כספי בסך 1,500 שקלים.

חנוך מילביצקי בדיון בכנסת, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
חנוך מילביצקי בדיון בכנסת, 13 במרץ 2023/פלאש 90, אריק מרמור

במוקד הדברים:

  • בחודש ינואר האחרון הגישה ועדת האתיקה של מחוז ת"א בלשכה קובלנה משמעתית נגד מילביצקי, שמשמש במקצועו עורך דין.
  • שתי הנשים שאת תצהיריהן אימת מיליבציק באופן כוזב לכאורה טענו בפני ועדת האתיקה של הלשכה שהן לא חתמו בפניו על התצהירים כנדרש בחוק. כמו כן, טענו כי מילביצקי הוסיף הצהרות נוספות אליהן לא היו מודעות בעת שהתצהירים הוגשו בשמן לבית המשפט.

למה זה חשוב:

  • מיליבצקי הגיש הצעת חוק להפיכת הלשכה לוולונטרית, והוא אחד מתומכי הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, השבוע פורסם בוואלה! כי ועדת האתיקה של הלשכה מיהרה לשקול את אפשרות השעייתו של עו"ד גונן בן יצחק בטרם הוכרע דינו - אולם אותה ועדה ממאנת לדון בעניינו של ח"כ דוד ביטן, חרף כתב האישום החמור בהרבה שהוגש נגדו. זאת, בין היתר מאחר וביטן מכהן כח"כ, ועל אף שחלק מהעבירות שביצע היו בזמן שעבד בתור עו"ד. עתה, נראה שיש מחוזות בהם כן מסכימים לדון בעבירות אתיות של ח"כ בזמן שהיה עו"ד וטרם נכנס למשכן.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ח"כ מיליבצקי מסר בתגובה: "בלון הניסוי ששיגרה העסקנות הישנה ששולטת בלשכת עוה"ד הגיע היום לסופו העגום והצפוי. לא "האשמות חמורות" ובוודאי שלא "תצהירים שלא כדין" - כל האשמות השווא כלפי הפרכו הערב בבית הדין של לשכת עוה"ד. מתוך רצון לשים את העניין הישן, הזניח והלא רלבנטי מאחוריי, להסיר כל חשש, ולו לכאורה, לניגוד עניינים בהליכי החקיקה העתידיים, ובעיקר כדי להיות פנוי לעסוק אך ורק בעשייה פרלמנטרית, הסכמתי להסדר טיעון במסגרתו הודיתי בעבירה משמעתית ברף הנמוך ביותר, עליה קיבלתי אזהרה בלבד. בנוסף נקבעו הוצאות משפט סימליות של 1,500 שקלים.

לפני מספר שבועות פנתה לשכת עוה"ד ליועצת המשפטית של הכנסת בבקשה למנוע להמשיך ולקדם את הצעת חוק מועצת עוה"ד שתביא לשחרורם של עשרות אלפי עו"ד במדינת ישראל מחברות כפויה בארגון מקצועי שאינו תורם לחייהם במקצועיים מאומה.

הסיבה לאותה הפנייה הייתה קובלנה שקרית שהגיש כנגדי מאן דהוא עוד בשנת 2017, ואשר לא הובאה לידיעתי ו/או לתגובתי עד לינואר 2022. אז החליטה לפתע ועדת האתיקה של לשכת עוה"ד להעמיד אותי לדין משמעתי על בסיס הנאמר בתלונה בלבד ומבלי לקבל כלל את עמדתי.

הפייק ניוז סביב אותה תלונה תודלק ולא בכדי. עיתונאים להשכיר כמו גם חלק מאותה עסקנות ישנה, שרואה בעיניים כלות כיצד הצעת חוק מועצת עורכי הדין מתקדמת פרלמנטרית וצוברת עוד ועוד תומכים מקרב עוה"ד במדינת ישראל, לטענו כי מדובר ב"האשמות חמורות" כמו גם ב"עריכת תצהירים שלא כדין".

הערב התברר סופית כי מדובר היה בדברים מופרכים מהיסוד.

כעת, לקראת פתיחת מושב הכנסת הקרוב אחרי החגים, יצטרכו אלו שמנסים למנוע ממני את המשך קידום החקיקה לחשוב על בלונים אחרים להפריח. ספוילר - זה לא יעזור להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully