וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרות מסע של המל"ל: מזהירים מפני הימין הקיצוני באירופה ואמריקה

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 16:49

המטה לביטחון לאומי פרסם את המגמות המרכזיות בעולם המשפיעות על ביטחותם של ישראלים בחו"ל. מגמה מרכזית היא עלייתן של קבוצות ימין קיצוני ואנטישמי באירופה ובארצות הברית. המל"ל ציין כי מטרתן של הקבוצות היא לבצע פיגועים במוסדות דת יהודיים בימי חג ומועדים רגישים

בוידאו: דגל עם צלב קרס נמצא במשאית שהתנגשה במחסומים ליד הבית הלבן/רויטרס

המטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסם היום (חמישי) את הערכת האיום לישראלים בחו"ל מצד גורמי טרור. ההערכה מסכמת את המגמות המרכזיות בעולם והשפעתן על ישראלים בחו"ל. מגמה בולטת שנרשמה היא סכנה לישראלים באירופה ובאמריקה בעקבות קבוצות ימין קיצוני אנטישמיות.

מפת אזהרות המסע של המל"ל. 31 באוגוסט 2023. המטה לביטחון לאומי, אתר רשמי
מפת אזהרות המסע של המל"ל/אתר רשמי, המטה לביטחון לאומי

המ"ל פרסם בהערכתו כי קהילות יהודיות באירופה ובארצות הברית מהוות יעד מרכזי של קבוצות ימין קיצוני. עוד פורסם כי היעדים המועדפים עליהם הם מוסדות דת יהודיים, ופיגועים צפויים להתבצע בימי חג ומועדים רגישים. כמו כן, הדגיש המל"ל את אירועי שריפת ספרי הקוראן במדינות שוודיה ודנמרק ומסר כי מסתמנת בהן עלייה באיום הטרור.

עוד מגמות שהוזכרו הן פעולותיה של איראן לפגוע ביהודים ברחבי העולם, ונסיונות של גורמים איראניים ליצור קשר עם ישראלים בעזרת התחזות ומרמה. המל"ל מסר כי בשנה האחרונה סוכלו מספר כוונות איראניות לפגוע ביהודים ברחבי העולם. כמו כן, אוזכרו נסיונול החמאס והג'יהאד האיסלאמי לפגוע ביהודים בחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צלב קרס באמסטרדם, אוהדי דן האג חשודים שריססו אותו לפני המשחק מול אייאקס. AP
צלב קרס באמסטרדם/AP

מבחינת זירות מסוכנות, הדגיש המ"לל מדינות כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה והחבל הכורדי, מדינות אגן הים התיכון, מדינות באפריקה ואמריקה הלטינית. המל"ל הזכיר את בסיני והמליץ לישראלים לשהות רק באתרי תיירות מוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully