וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרכתי את הנשק ושחררתי כמה כדורים": לוחם מג"ב שנטרל את המחבל בירושלים משחזר

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 23:21

סמ"ר מ' זיהה את המתרחש מתוך קרובות הרכבת הנוסעת וחיכה שתעצור על מנת לרדת ולסייע: "כשנפתחו הדלתות, ירדתי מהרכבת, דרכתי את הנשק ויריתי" הוא מספר. לדבריו, "זיהיתי שהמחבל נוטרל, הרחקתי אנשים מסביב ונשארתי איתו". מפקד מג"ב שיבח: "מה שעשית בקור רוח זה גאווה"

סמ"ר מ', שנטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה, משחזר את האירוע/משטרת ישראל

סמ"ר מ', לוחם מג"ב שנטרל הערב (רביעי) את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה שברחוב שבטי ישראל בירושלים שחזר בפני מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, את האירוע. הלוחם, כך עולה מדבריו, זיהה את המתרחש מתוך קרונות הרכבת הנוסעת וירד כדי לסייע.

"במהלך נסיעה ברכבת הקלה לכיוון התחנה המרכזית, זיהיתי אנשים בורחים מהמקום, צרחות בחוץ, הסתובבתי בשביל להבין תמונת מצב", סיפר סמ"ר מ', "אני מזהה את המחבל עם סכין מונח למעלה מנסה לדקור אנשים תוך כדי הרכבת נמצאת בנסיעה. ברגע שהרכבת עצרה והדלתות נפתחו יצאתי מהרכבת דרכתי הנשק האישי שלי, פתחתי נצרה, ושחררתי כמה כדורים. ברגע שזיהיתי שהמחבל נוטרל הרחקתי אנשים מסביב ונשארתי עם המחבל".

מפקד משמר הגבול שיבח את פעולותיו של הלוחם, ואמר לו: "זה בדיוק מה שאנחנו מצפים מהלוחמים שלנו - חתירה למגע. הבאת את זה לידי ביטוי גם בחתירה למגע, גם במקצועיות, גם בירי המדויק שעשית מבלי לסכן את האזרחים - מה שעשית בקור רוח זה גאווה גדולה. כל הכבוד לך".

פיגוע דקירה בירושלים- מחבל נוטרל בתחנת הרכבת הקלה שבטי ישראל. 30 באוגוסט 2023. מד"א
פיגוע דקירה בירושלים- מחבל נוטרל בתחנת הרכבת הקלה שבטי ישראל. 30 באוגוסט 2023/מד"א
הסכין שאיתו ביצע המחבל את פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה שבטי ישראל, ירושלים. 30 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
הסכין שאיתו ביצע המחבל את פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה שבטי ישראל, ירושלים. 30 באוגוסט 2023/דוברות משטרת ישראל

גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח את לוחם משמר הגבול שניטרל מחבל: "בחתירה למגע ותוך סיכון חיים הצליח לוחם משמר הגבול לנטרל את המחבל ולמנוע פיגוע יותר קשה. התגובה המהירה שלו במקצועיות מלמדת על רמת הדריכות של הכוחות שלנו בשטח שפעם אחר פעם מונעים ומסכלים פיגועים. אני מאחל לפצוע החלמה מהירה".

מוקדם יותר, סמוך לשעה 21:00, מחבל בן 14 מבית חנינא, ניסה לדקור נוסעים בתחנת הרכבת הקלה ונוטרל. צעיר כבן 25, נפצע מהדקירות באורח בינוני ונמלט מהזירה לרחוב שמעון הצדיק בעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו עם פצעי דקירה לבית החולים שערי צדק בעיר. כמו כן, מספר נפגעי חרדה טופלו במקום על ידי צוות חוסן של איחוד הצלה.

בעקבות האירוע, ברכבת הקלה עדכנו כי בכפוף להחלטת המשטרה: "לא יתקיים שירות רכבות בין התחנות גבעת התחמושת לתחנת שער שכם. הרכבת תפעל במתכונת חלקית בין התחנות חיל האוויר לתחנת גבעת התחמושת בשני הכיוונים ומתחנת שער שכם לתחנת הר הרצל בשני הכיוונים. עם קבלת אישור המשטרה, תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully