וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקים כבדים בפלורידה מהוריקן אידליה, שכונות וכבישים הוצפו

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 8:49

כחצי מיליון איש היו ללא חשמל במהלך הסופה או אחריה, בטרם נחלשה והתקדמה לג'ורג'יה. מושל פלורידה אמר כי לא ידוע על קורבנות, אך שדווח על שני הרוגים בתאונות דרכים. "זאת הסופה הכי קשה שראיתי", אמר תושב מקומי. ביידן: "אי אפשר להתכחש עוד להשפעות משבר האקלים"

הצפות בפלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה/טוויטר

פלורידה מנסה לאמוד את נזקי הוריקן "אידליה", שהותיר נזק כבדים במדינה לפני שנחלש והתקדם הלילה (חמישי) לג'ורג'יה השכנה. הסופה, שהייתה בעוצמה 3 מתוך 5 כשהכתה אתמול במחוז ביג בנד בפלורידה, הביאה עמה גשמים עזים, רוחות אימתניות במהירות של 201 קמ"ש וגלי סערה, בטרם נחלשה לסופה טרופית ועברה לדרום-מזרח ג'ורג'יה, שם כמה תושבים נלכדו בבתיהם בשל ההצפות.

סרטונים ותמונות מהאזור שבו פגעה לראשונה הסופה עם כניסתה מהאוקיינוס הראו הצפות בכבישים מהירים ובשכונות מגורים. מושל פלורידה, רון דסנטיס, אמר כי יותר מחצי מיליון תושבים במדינה היו ללא חשמל בשלב מסוים במהלך פגיעת הסופה או אחריה, אולם ציין כי לא ידוע על הרוגים.

עם זאת, משטרת הכבישים של פלורידה דיווחה אתמול על שני נהגים שנהרגו בשתי תאונות נפרדות בשל גשמי הסערה. בהמשך, המושל הרפובליקני אמר כי הרשויות חוקרות תאונה קטלנית אחת שייתכן שהייתה קשורה להוריקן. תושבים רבים התפנו מבתיהם לפני הגעת הסופת, לבקשת הרשויות, ועברו למקומות גבוהים יותר.

הצפות ברחבי פלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה, 30 באוגוסט 2023. רויטרס
הצפות ברחבי פלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה, 30 באוגוסט 2023/רויטרס

לפי ההערכות ראשוניות שפורסמו על ידי בנק ההשקעות UBS, אובדן הרכוש המבוטח בפלורידה בעקבות הסופה מוערך ב-9.36 מיליארד דולר. עם זאת, נראה בשלב זה שאידליה הייתה הרבה פחות הרסנית בהשוואה להוריקן איאן, סופה בעוצמה 5 שהכתה בספטמבר שעבר את פלורידה וגרמה למותם של 150 איש ולנזקים של 112 מיליארד דולר.

מושל פלורידה, המתמודד בפריימריז הרפובליקניים לקראת הבחירות לנשיאות, סייר בפרי, עיירה במחוז טיילור שספג את עיקר הנזק. העיירה הייתה מנותקת מחשמל, בתים רבים היו ריקים וכל בתי העסק היו סגורים.

"זאת הסופה הכי הקשה שראיתי אי-פעם כאן, אף פעם לא ראיתי אחת כזו גרועה", אמר תומס דמפס בן ה-80, חבר בנציבות מחוז טיילור, בעודו סוקר כנסייה בעיירה פרי שניזוקה בסופה. כ-320 ק"מ דרומה משם, לפחות 75 בני אדם חולצו משיטפונות בסנט פטרסבורג. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראו שני עובדי חירום סורקים רחובות מוצפים בסירה קטנה.

אזור הביג בנד הוא כפרי ברובו, ומאוכלס בדלילות יחסית, והוא נמצא באזור שבו חוף המפרץ הצפוני של המדינה מתעקל לצד המערבי של חצי האי פלורידה. ב-1896, סופת הוריקן החריבה את האזור, הידוע בחופי ביצות, במעיינות ובנהרות. אידליה פגעה בפלורידה אחרי שהותירה הרס בקובה בתור סופה טרופית. עומק ההצפות באזורי חוף המפרץ של פלורידה עשוי להגיע לעד חמישה מטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
נזקים ברחבי פלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה, 30 באוגוסט 2023. רויטרס
נזקים ברחבי פלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה, 30 באוגוסט 2023/רויטרס

מרכז ההוריקנים הלאומי, שבסיסו במיאמי, הזהיר כי במהלך היום צפויים לרדת בין עשרה ל-20 ס"מ של גשם לאורך חוף המפרץ של פלורידה, דרום-מזרח ג'ורג'יה וחלקים ממדינות קרוליינה. באזורים מבודדים מסוימים כמות המשקעים עשויה להגיע עד ל-30 ס"מ. הסכנה הגדולה ביותר הנשקפת מהסופה היא גלי סערה חזקים המציפים אזורים נמוכים סמוכים לחוף.

סדריק קינג, איש עסקים מעיר החוף ברנסוויק שבג'ורג'יה, לא לקח סיכון. "לקחתי את המשפחה ונסענו צפונה", אמר לאחר חמש שעות נסיעה עם אמו, אשתו וילדיו. "התפנינו".

נזקים ברחבי פלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה, 30 באוגוסט 2023. רויטרס
נזקים ברחבי פלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה, 30 באוגוסט 2023/רויטרס

אידליה הייתה ההוריקן העוצמתי הרביעי שפוגע בפלורידה בשנים האחרונות, ומומחי אקלים אומרים כי תדירותן של סופות עולה גוברת בשל שינויי האקלים. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הסכים עם ההערכה הזו.

"אני לא חושב שמישהו יכול עוד להכחיש את השפעות משבר האקלים", אמר ביידן לכתבים בבית הלבן. "הסתכלו סביבכם. הצפות היסטוריות, יותר בצורות אינטנסיביות, חום קיצוני, שריפות יער גדולות, הגורמים לנזק משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully