וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הסירה את המגבלות על קיום הפגנות ליד ביתו של דני דנון

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 18:06

בוידאו: מפגינים חוסמים את רכבו של ח"כ דני דנון מחוץ לכנסת/ללא

בעקבות פנייה של אנשי מחאה, המשטרה הסירה את ההגבלות שהטילה על הפגנות ליד ביתו של חבר הכנסת דני דנון המתגורר ברעננה. מצידם, המפגינים, שיוצגו על ידי עורכי הדין יוסי בנקל, נתי אגמון וים יצחקי ממשרד עורכי דין שבלת, טענו כי המשטרה פוגעת "פגיעה קשה" בחופש ההפגנה - טענות שלבסוף, התקבלו על ידי המשטרה.

לפני כחודש, מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, הטיל הגבלות חדשות על ההפגנות המתקיימות סמוך לביתו של חבר הכנסת דנון ברעננה. ההגבלות החדשות הרחיקו את המפגינים מביתו של דנון, ואפשרו את קיומה של ההפגנה במספר ימים מוגבל ובשעות מסוימות.

אנשי המחאה, באמצעות עורכי הדין, שיגרו מכתב למפקד המחוז ניצב אבי ביטון, בו טענו כי התנאים אותם קבע מפקד המחוז "מהווים פגיעה קשה ופסולה בזכותם להפגין", שכן כך לדבריהם, "לא נשקלו השיקולים הרלוונטיים לעניין הדורשים החלת איזונים בין חופש הביטוי וההפגנה, לבין שמירת האינטרס הציבורי ושלום הציבור עליהם אמונה משטרת ישראל".

מחאת רעננה נגד ההפיכה המשטרית נמסר כי היא עתרה לבג"צ נגד מפקד משטרת מחוז מרכז ומגבלת השעות שמנוגדת לפסיקה ולדין של משמרות המחאה השקטות, שיכולות למנות אחד עד חמישה מוחים לאורך כל שעות היממה.

בעקבות העתירה, הורתה פרקליטות המדינה למפקד משטרת מחוז המרכז לשנות את החלטתו השרירותית ולהבהיר שמשמרות מחאה שקטות בנות אחד עד חמישה מוחים יוכלו לעמוד לאורך 24 שעות ביממה ובמשך שבעה ימים בשבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully