וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר יעלה הצעה להעניק למשפחות הכבאים שנפלו לבור בגליל זכויות כספיות

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 12:12

לאחר ביקורו של השר לביטחון לאומי בשבעה של לוחמי האש עדנאן אסעד ודקל מרציאנו, שנפלו לבור בגליל במהלך פעולות חילוץ, השר הודיע כי יעלה בישיבת הממשלה הקרובה "הצעת מחליטים" - במסגרתה יוענק למשפחותיהם זכויות כספיות, בדומה לבני משפחות שכולות

הלוויתו של עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בנפילה לבור בדיר אל-אסד, 15 באוגוסט 2023/דוברות כבאות והצלה

מותם הטראגי של שני לוחמי האש, סמל עדנאן אסעד ורב סמל דקל מרציאנו, שנפלו לבור בגליל במהלך פעולות חילוץ של צעיר שנפל לבור קודם לכן, הותיר את משפחות הלוחמים כואבים ודואבים, לצד ההתמודדות אל מול האובדן והחלל העצום שהותירו אחרי מותם.

בני משפחותיהם נאלצו לממן את הוצאות ההלוויה והקבורה, זאת בשל אי אסדרת מעמדם של לוחמי אש שנספו כמשפחות חללים של מערכת הביטחון, שמקבלות סיוע כלכלי ורפואי מצד משרד הביטחון.

עדנאן אסעד ודקל מרציאנו, הכבאים שנהרגו בנפילה לבור בדיר אל-אסד. מתוך פייסבוק, צילום מסך
עדנאן אסעד ודקל מרציאנו, הכבאים שנהרגו בנפילה לבור בדיר אל-אסד/צילום מסך, מתוך פייסבוק

לאחר ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשבעה של לוחמי האש, במהלכו שיתפו המשפחות את השר בהתנהלות המדינה ביחס למשפחות נספים במערך הכבאות, חרף הקרבתם להצלת חיי אזרחים - בן גביר הודיע כי יעלה בישיבת הממשלה הקרובה "הצעת מחליטים" במסגרתה יוענק למשפחות של מרציאנו ואסעד זכויות כספיות, בדומה לבני משפחות שכולות. זאת, לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה.

מדובר בהחלטה משמעותית שתאפשר לבני המשפחות לקבל סיוע כלכלי למימון הוצאות ההלוויה, טיפולים רפואיים ונפשיים, וכן להנציח את יקיריהם בהתאם לחוק בתי קברות צבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully