וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ה-10 חלתה בסרטן בפעם הרביעית: "זקוקים ל-5.5 מיליון שקל"

30.8.2023 / 8:46

מגיל 6 נלחמת יעלי בסרטן אלים, מנצחת - אבל הוא חוזר. כעת היא זקוקה לתרומה כדי להמשיך טיפול מורכב במנהטן. אביה, שאחיו לוחם השייטת הלך לעולמו מהמחלה אליה נחשף בנחל הקישון: "השנה היא כבר לא תהיה בבית. אנחנו בונים על השנה הבאה"

יעלי, שחלתה בסרטן בפעם הרביעית. באדיבות המשפחה
יעלי, שחלתה בסרטן בפעם הרביעית/באדיבות המשפחה

ההתמודדות עם סרטן כואבת וארוכה, אבל עבור יעלי בת ה-10 היא לא אינסופית - היא חוזרת שוב ושוב. כשהייתה בת 6 גילו ההורים של יעלי, יסמין ויגדל, שיעלי סובלת מסרטן אלים והקרב התחיל. למרות גילה הצעיר וכנגד כל הסיכויים, היא הצליחה לנצח את המחלה שהתגלתה בגופה הצעיר - שלוש פעמים.

כעת, לפני שהיא חוגגת יום הולדת 10, הסרטן חזר בפעם הרביעית. יעלי ומשפחתה יוצאים למלחמה פעם נוספת, רק שהפעם, המלחמה מורכבת הרבה יותר, משום שהידע הקיים בארץ לא מספיק כדי לנצח. המקום היחיד בו יש לה סיכוי הוא בית החולים MSK במנהטן, אליו מגיעים המקרים המאתגרים ביותר בעולם. בית החולים הזה מטפל בעשרות אלפי ילדים בשנה, ואחוזי הריפוי בו גבוהים מאוד. בנוסף, הוא מתמחה בסרטן הנדיר ממנו סובלת יעלי, רבדומיוסרקומה אלבאולרי.

הטיפולים של יעלי צפויים לארוך כשנה, אבל המחיר הנפשי ובעיקר הכלכלי יקר מאוד. בימים אלה יוצאת משפחתה של יעלי בקריאה נרגשת לציבור הרחב, בבקשה לעזרה בתרומות שעלולות להציל את חייה. המשפחה נאלצת להשאיר הכול מאחור, למצוא דירה למשך שנה בניו יורק ולהתחיל שם את חייה. לשם כך יש צורך בגיוס של 5.5 מיליון שקל, שיממנו את הטיפול המורכב והארוך.

יעלי, שחלתה בסרטן בפעם הרביעית. באדיבות המשפחה
טיפול מורכב וארוך. יעלי/באדיבות המשפחה

"המלחמה של יעלי התחילה בגיל 6", מספרים יסמין ויגדל, "היא הבינה עוד הרבה פחות ממה שהיא מבינה היום, אבל היא הסתכלה לסרטן בעיניים, אלינו היא חייכה ועם הרופאים היא שיתפה פעולה והתלוצצה. היא נלחמה בכל הכוח. הרפואה הישראלית עשתה כל מה שידעה ושלוש פעמים חשבנו שניצחנו. זה לא הוגן בכלל שילדה אחת צריכה לנצח שלוש פעמים, כמעט לבדה, אבל יעלי לא עשתה חשבון כמונו. לפני חודש התבשרנו שהסרטן חזר. גם הפעם יעלי תילחם, היא פשוט לא יודעת אחרת. אלא שהפעם עבור כולנו זה באמת אחרת. בגיל 10 בית זה המקום הנכון להיות בו, לא בית חולים. כל כך רצינו שזה מה שיקרה, שיעלי תהיה בבית, איתנו, עם המשפחה והחברים. השנה זה כבר לא יקרה, אבל אנחנו בונים על שנה הבאה".

יגדל שירת כלוחם ומפקד בגולני והקדיש את חייו הבוגרים למציאת פתרונות מעשיים לאתגרים סביבתיים, בדגש על מניעת זיהום מקורות המים. אחיו, דוד, נפטר מסרטן כתוצאה מחשיפה למי הקישון במסגרת שירותו כלוחם בשייטת. גם יסמין האם פועלת למען הציבור.

"אנחנו לא מוותרים ועוזבים הכול מאחור, את העבודה, הבית, ואורזים מזוודות לזירת הקרב החדשה, הקרב על החיים של יעלי", הם מספרים, "הפעם ברור שהרפואה בישראל כבר לא יודעת לעזור יותר, אבל יעלי מחייכת, כי הפעם יש תקווה חדשה, גדולה מתמיד. כל תרומה עושה את ההבדל, בכסף, בשיתוף הקמפיין ברשתות, בגיוס אחרים. יעלי רוצה לחזור הביתה ובעיני ילדה בת 10, זה לא הרבה לבקש. תעזרו לנו לתת ליעלי את מתנת יום ההולדת הכי גדולה: סיכוי אמיתי לחיות".

לתרומות להצלת חיי יעלי לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully