וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד שני תושבי מזרח ירושלים בגין קשירת קשר לביצוע מעשי טרור

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 18:19

בוידאו: חמאס יהודה ושומרון לוקח אחריות על שני פיגועי הירי שהתרחשו בחווארה/ללא

כתב אישום הוגש היום (שני) על ידי פרקליטות מחוז ירושלים נגד שני תושבי מזרח ירושלים רמדאן גמגום ורמדאן דבש, הנאשמים בביצוע עבירות של מגע עם סוכן זר. זאת בעקבות קשר שקיימו עם פעילי חמאס, שבמסגרתו התבקשו לבצע פיגועים.

לפי האישום, במהלך חודש אפריל פנה לגמגום באמצעות הוואצאפ אדם שהציג עצמו בשם אבו סאלח, המתגורר בעזה, ושכנע אותו להצטרף לארגון הטרור. בהמשך השיחות התבקש גמגום לצלם תחנת משטרה במזרח ירושלים ואת בית החולים הדסה, אך סירב. עוד התבקש למסור מידע על פעילות המשטרה והוואקף בהר הבית, אך זה סיפק מידע על שעות הפתיחה והסגירה בלבד. בהמשך לכך ביקש אבו סאלח מהנאשם פרטים על תושבי עזה המתגוררים בירושלים, וביקש לברר על אישה תושבת עזה המתגורת בעיר. הנאשם אף התבקש על ידי המפעיל מחמאס לבצע פיגוע ירי שהודיע לו כי יוכל להעביר לו כסף לקניית הנשק אך הנאשם סירב וביקש ממנו להפסיק את הקשר ביניהם.

נערים תושבי כפר ריינה פעלו עבור חמאס. תיק החקירה, אתר רשמי
דיון בתיק של נערים תושבי כפר ריינה שחשודים בפעולה עבור חמאס/אתר רשמי, תיק החקירה

בכתב האישום השני, נגד רמדאן דבש, נאמר שהוא ניהל קשר באמצעות הפייסבוק עם זכריה אבו יחיא, פעיל חמאס ששאל אותו האם יסכים לבצע פיגועים נגד יהודים. משהשיב הנאשם בחיוב הפנה אותו אבו יחיא לתושב רמאללה שהעביר לו סכום כסף לרכישת טלפון, לשם המשך תכנון ביצוע הפיגוע. במהלך ההתקשרות בין השניים קיבל הנאשם מאיש הקשר כ-15 אלף שקלים לשם הצטיידות בחומרים לקראת פיגוע הירי. כעבור חודש נודע למשפחתו של הנאשם על כוונותיו לבצע פיגוע והיא הפסיקה את ההתקשרות בין השניים. הוא נאשם בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע מעשה טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור ושיבוש מהלכי משפט.

  • עוד באותו נושא:
  • טרור
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully