וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תאסור על תלמידות ללבוש עבאיה בבתי ספר: "מקדש חילוני"

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 20:15

החל משנת הלימודים הקרובה, הבגד - שאותו לובשות מוסלמיות כדי לכסות כל הגוף והראש - ייאסר בכיתות בבתי הספר הציבוריים, האוסרים על הצגת סממנים דתיים. "חילוניות פירושה החופש להשתחרר דרך בית הספר", אמר שר החינוך, בעוד שיש הרואים בכך צעד אסלאמופובי

נשים קטאריות עם לבוש עבאיה. GettyImages
נשים קטאריות עם לבוש עבאיה/GettyImages

שר החינוך של צרפת הודיע כי תלמידות לא יורשו עוד ללבוש עבאיה - שמלה ארוכה המכסה את הראש ואת הגוף - החל מתחילת שנת הלימודים הקרובה, שתיפתח ביום שני הבא. בצרפת חל איסור חמור על לבישת סממנים דתיים בבתי ספר ממלכתיים ובמבני ממשלה, בטענה שהם מפרים חוקים חילוניים. מאז 2004, המדינה אסרה גם על כיסויי ראש בבתי ספר ממלכתיים.

"כשאתה נכנס לכיתה, אתה לא אמור להיות מסוגל לזהות את דתם של התלמידים רק על ידי התבוננות בהם", אמר שר החינוך גבריאל אטל לערוץ TF1, והוסיף: "החלטתי שלא יהיה אפשר ללבוש את העבאיה יותר בבתי ספר".

המהלך מגיע לאחר חודשים של ויכוחים פוליטיים בנושא, אחרי שיותר ויותר תלמידות הגיעו לבתי הספר לבושות בעבאיה. מפלגות הימין דחפו להטלת איסור על הבגד, בעוד שבשמאל הביעו דאגה לזכויות הנשים והנערות המוסלמיות.

"חילוניות פירושה החופש להשתחרר דרך בית הספר", אמר אטל ל-TF1. הוא טען כי העבאיה היא "מחווה דתית, שמטרתה לבחון את ההתנגדות של הרפובליקה כלפי המקדש החילוני שבית הספר חייב להוות".

אטל אמר כי הוא יגבש כללים ברורים ברמה הלאומית לפני תום חופשת הקיץ. שר החינוך, בן 34 בלבד, מונה לאחרונה לתפקיד על ידי הנשיא עמנואל מקרון, וזאת החלטתו המשמעותית הראשונה. בתגובה להחלטה, ארגונים מוסלמיים אמרו כי פריטי לבוש לבדם הם אינם בגדר "סממן דתי".

צרפת אוכפת איסור קפדני על הצגת סממנים דתיים בבתי ספר מאז המאה ה-19, כולל סמלים נוצריים כמו צלבים גדולים, במאמץ לבלום כל השפעה קתולית על החינוך הציבורי. היא עדכנה את החוקים לאורך השנים כדי לשקף את האוכלוסייה המשתנה שלה, הכוללים כעת איסורים על כיסויי ראש מוסלמיים וכיפה יהודית, אך עד עתה לא את העבאיה.

ב-2010, צרפת אסרה על חבישת כיסוי פנים מלא בפומבי, החלטה שעוררה כעס בקהילה המוסלמית במדינה, המונה כחמישה מיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully