וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הדלפת הפגישה עם שרת החוץ של לוב: "אלי כהן הוא חובבן חסר אחריות"

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 10:12

יו"ר האופוזיציה הגיב לחשיפת דבר פגישתו של שר החוץ עם מקבילתו הלובית ואמר כי מדובר בכשל חמור בשיקול הדעת: "זה מה שקורה כשממנים אדם בלי שום רקע בתחום לתפקיד". גם גנץ גינה את הדלפת הפגישה החשאית: "ממשלת נתניהו רשלנית וכושלת - עושים הכול בשביל יחסי ציבור"

שר החוץ אלי כהן בפרלמנט האירופאי/ג'והאנה גרון, שגרירות ישראל לא"א

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שני) כי חשיפתו של שר החוץ אלי כהן את דבר פגישתו עם מקבילתו מלוב נג'לא אלמנקוש חסרת אחריות. "כראש ממשלה וכשר חוץ יש פגישות ושיחות שערכתי שאיש לא יידע עליהן לעולם", אמר. "זה מה שקורה כשממנים את אלי כהן, אדם בלי שום רקע בתחום, לשר חוץ. האירוע מול שרת החוץ הלובית הוא חובבני, חסר אחריות וכשל חמור בשיקול דעת. זה בוקר של חרפה לאומית וסיכון חיי אדם בשביל כותרת".

לדבריו של לפיד ניהול מדיניות חוץ הוא אירוע מורכב ולעתים נפיץ - שצריך לנהל בזהירות ובחוכמה. "פגישות חשאיות שמעולם לא דלפו בנו את היחסים שהפכו עם השנים להסכמים היסטוריים עם מדינות האזור", אמר. "זה לא מה שקורה עכשיו. מדינות העולם מסתכלות הבוקר על ההדלפה חסרת האחריות של פגישת שרי החוץ ישראל - לוב, ושואלות את עצמן: זו מדינה שאפשר לנהל איתה יחסי חוץ? זו מדינה שאפשר לסמוך עליה?"

שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"חובבן חסר אחריות". כהן/ראובן קסטרו

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב להלפת הפגישה מצידו של כהן ואמר כי ממשלת נתניהו רשלנית וכושלת. "יחסי החוץ של מדינת ישראל הם עניין רגיש ורציני, בטח כשמדובר ביחסים עם מדינות ערביות ובוודאי כאלה שאין לנו איתן יחסים רשמיים", אמר. כשעושים הכול בשביל יחסי ציבור וכותרות, עם אפס אחריות וחשיבה קדימה - זה מה שקורה. ביחסי החוץ או בביטחון, בכלכלה או בחינוך. ממשלת נתניהו היא ממשלה רשלנית וכושלת שחייבת לסיים את ימיה".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הצטרפה לדברים ואמרה כי כהן צריך להניח את המפתחות ולהתפטר. "מדיניות הליכודיאדה מחלחלת למדיניות יחסי החוץ של המדינה ופוגעת בהם אנושות", טענה. הנזק שעשה הוא חסר תקדים. פרסום נמהר אחד הרס את החיים לשרה הלובית שנאלצה לברוח לטורקיה ויצר נזק בינלאומי לישראל. אף גורם בינלאומי דיסקרטי רציני לא ירצה להיפגש עם שר חוץ שכל מטרתו היא יצירת הון פוליטי ולייקים בטוויטר. מדיניות הליכודיאדה מחלחלת למדיניות יחסי החוץ של המדינה ופוגעת בהם אנושות".

עוד בוואלה!

אחרי הפגישה עם השר כהן: שרת החוץ של לוב הושעתה מתפקידה - ונמלטה לטורקיה

לכתבה המלאה
שר החוץ של לוב נג'לא אל-מנקוש בכנס בטריפולי, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
נמלטה לטורקיה. שרת החוץ של לוב נג'לא אל-מנקוש/רויטרס

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי גם עקץ את כהן ואמר כי "שרי חוץ באפריקה שועטים למקלטים ולמקומות מחסה מחשש שעוד פעם יברח לשר החוץ".

אחרי הדלפת הפגישה החשאית, ראש הממשלה הלאומית הזמנית של לוב, עבד אל-חמיד דבייבה, הודיע על השעיית שרת החוץ נג'לא אלמנקוש מתפקידה - וזאת, אחרי ששר החוץ אלי כהן חשף את דבר פגישתם. במקביל, ראש הממשלה הורה על פתיחה בחקירה נגדה, וגם, מנגנון ביטחון הפנים בלוב הוציא לשרה צו איסור יציאה מהמדינה.

שעות אחרי השעייתה, דווח בעיתון המקומי "אל-ווסט" כי שרת החוץ עזבה את המדינה לטורקיה. לפי הדיווח, היא עלתה על מטוס פרטי שמופעל על ידי ממשלת לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully