וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה בחברה הערבית: נתניהו שוקל מעצרים מנהליים

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 11:40

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי ייבחן השיבוש בהגבלות ובמעצרים מנהליים כדי להתמודד עם גל הרציחות בחברה הערבית. בן גביר לא הוזמן לישיבה עם ראשי רשויות ערביות ושב"כ, אך הוא טוען כי סירב להגיע: "לא חושב שצריך לבוא אליהם כעני בפתח"

בוידאו: האמירה הגזענית של בן גביר: "החופש שלי יותר חשוב מזה של הערבים"/מתוך "המהדורה המרכזית" חדשות 12 ודוברות איתמר בן גביר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לגל הרציחות בחברה הערבית, שגבה את חייהם של כ-160 בני אדם מתחילת השנה ולראשונה ציין כי נשקלת האפשרות להשתמש במעצרים מנהליים.

הלווית הנרצחים בטבח באבו סנאן. יואב איתיאל
הלוויית הנרצחים באבו סנאן/יואב איתיאל

"ממשלת ישראל נחושה להיאבק בארגוני הפשיעה בחבר הערבית. זו מכת מדינה", אמר נתניהו. הייתה מכת מדינה נוספת - ארגוני הפשיעה בציבור היהודי. זה לקח לנו שנים. זוכרים את הארגונים והשמות, אבל חיסלנו את מרביתם בפעולה נחושה. כך אנחנו מתכוונים לעשות גם בחברה הערבית. נבחן גם את השימוש בהגבלות ומעצרים מנהליים כדי לעצור את מקרי הרצח הללו. אני פונה לראשי הציבור הערבי, לח"כים, לראשי הרשויות ומובילי דעת קהל: תתייצבו יחד עם הממשלה במאמץ המשותף נגד ארגוני הפשיעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה, ירושלים. 20 באוגוסט 2023. ללא, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה, ירושלים. 20 באוגוסט 2023/צילום מסך, ללא

במקביל, פגישה שאמורה להתקיים בהשתתפות שר הפנים משה ארבל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נציגות השב"כ והמשטרה יחד עם ראשי הרשויות הערביות לא כוללת את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. גורמים המעורים בנושא אישרו כי בן גביר לא הוזמן, אך הוא מצידו טוען בשיחות סגורות כי סירב להגיע משום שהתנגד למפגש.

"אני לא אוהב את יוזמת ראש השב"כ. לא חושב שצריך לבוא לראשי הרשויות כעני בפתח. הם הראשונים שהיו אמורים להבין שהכסף הזה מתחזק ארגוני פשיעה שמזיקים קודם כל לילדיהם ותושביהם וחייבים להעמיד מנגנוני בקרה ופיקוח על הכסף הזה. ובכל מקרה, אין זה מתפקידי כשר לביטחון לאומי, להתחייב על העברת כספים", אמר בן גביר בשיחות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023/שלומי גבאי

בישיבה ועדת שרים שהתקיימה בשבוע שעבר בנושא הפשיעה בחברה הערבית, ביקש ראש השב"כ לקיים מפגש עם ראשי הרשויות ולהרגיע אותם בנוגע לכסף. בן גביר הגיב ואמר שהוא לא חושב שזה נכון כל עוד לא בטוח שהכסף לא יגיע למחוללי פשיעה וגם על ראשי הרשויות האחריות לדאוג לזה, מה שלא נעשה בלשון המעטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully