וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן תרגיל: 3 נחתים אמריקנים נהרגו בהתרסקות מסוק באוסטרליה

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 14:03

המסוק, מסוג אוספריי, נשא בסך הכול 23 חיילים בעת שהתרסק באי מבודד וחמישה נחתים נוספים שנפצעו קשה פונו לבית חולים. ארה"ב ואוסטרליה הגבירו את שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן כתגובה לאסרטיביות הגוברת של סין באוקיינוס השקט

מסוק V-22 אוספריי ממריא מספינת קרב אמריקנית באוקיינוס האטלנטי, 28 באוקטובר 2013. רויטרס
מסוגל להמריא ולנחות באופן אנכי. מסוק "אופספריי"/רויטרס

שלושה נחתים אמריקנים נהרגו היום (ראשון) בהתרסקות מסוק במהלך תרגיל לחופיה הצפוניים של אוסטרליה - כך נמסר בהודעה של חיל הנחתים. תאונת המסוק, מדגם V-22 אוספריי, התרחשה באיי טיווי המבודדים, וחמישה פצועים נוספים באורח קשה הועברו לבית חולים בעיר דרווין. לפי חיל הנחתים, 23 חיילים היו על המסוק, המסוגל להמריא ולנחות באופן אנכי, בעת התרסקותו שנסיבותיה נמצאות תחת חקירה.

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, כינה את התאונה "טרגדיה". לדבריו, כוחות אוסטרליים לא היו מעורבים בתאונה, שהתרחשה בזמן תרגיל משותף לכ-2,500 חיילים מצבאות ארצות הברית, אוסטרליה, אינדונזיה, הפיליפינים ומזרח טימור. "הממשלה ומשרד ההגנה מתמקדים בתגובה לתקרית ובהבטחה לתת את כל התמיכה והסיוע בזמן הקשה הזה", אמר אלבניזי במהלך מסיבת עיתונאים מתוכננת במערב אוסטרליה.

ארצות הברית ואוסטרליה הגבירו את שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן בשנים האחרונות לאור האסרטיביות הגוברת של סין באזור האוקיינוס השקט. "חיילים אוסטרלים ואמריקנים עמדו כתף אל כתף במשך יותר ממאה שנה", נמסר בהצהרה משותפת לראש הממשלה ולשר ההגנה. "התקרית היא תזכורת לחשיבות השירות של אנשינו ושל המדינות השותפות שלנו".

בחודש שעבר, ארבעה חיילים אוסטרלים נהרגו במהלך תרגיל משותף נוסף בין שתי המדינות, כשהמסוק שלהם התרסק לאוקיינוס לחופי קווינסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully