וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע רצח גזעני בפלורידה: צעיר ירה למוות בשלושה שחורים - והתאבד

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 8:54

אדם לבן בשנות ה-20 לחייו, שצייר צלבי קרס על כלי הנשק שלו, רצח שלושה אנשים בחנות בעיר ג'קסונוויל ולאחר מכן ירה בעצמו. "הוא שנא אנשים שחורים", אמר השריף, שהוסיף כי הוא הותיר מניפסטים גזעניים. ב-FBI הודיעו כי יחקרו את התקרית כ"פשע שנאה"

זירת הרצח בג'קסונוויל, פלורידה. רויטרס
עוד מסע ירי בארה"ב. כוחות משטרה בזירת הרצח בג'קסונוויל, הלילה/רויטרס

שלושה בני אדם נרצחו אמש (שבת) בחנות בעיר ג'קסונוויל שבמדינת פלורידה, על ידי אדם צעיר שבהמשך שם קץ לחייו. הרשויות אמרו כי היורה, שהיה חמוש באקדח וברובה חצי-אוטומטי, פעל ממניעים גזעניים נגד שחורים.

"הירי הזה בוצע ממניעים גזעיים. הוא שנא אנשים שחורים", אמר השריף של ג'קסונוויל, טי.קיי. ווטרס, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בעקבות מסע הרצח, תוך שהוא מציין כי שלושת הקורבנות של הצעיר היו שחורים. היורה, שאותו כינה ווטרס "צעיר לבן בשנות ה-20 לחייו" - טרם זוהה, אם כי הובהר שהוא פעל ממניעים גזעניים. "הוא רצה להרוג שחורים", אמר ווטרס.

השריף הוסיף שככל הנראה הצעיר פעל לבדו, משום שבשלב זה אין הוכחות המצביעות על כך שהוא משתייך לקבוצה כזו או אחרת. "הוא חיבר כמה מניפסטים לתקשורת, להוריו ולרשויות החוק המפרטות את שנאתו לאנשים שחורים", ציין.

בתמונות שפרסמה המשטרה מהזירה, נראה אקדח לצד שלולית דם ורובה שעליו צייר היורה צלבי קרס. "השנאה שהניעה את מסע ההרג הזה מוסיפה שכבה נוספת של שברון לב", הוסיף ווטרס.

מעוטר בצלבי קרס, הרובה ששימש את הצעיר למסע הרצח. רויטרס
"הוא רצה להרוג שחורים". צלב קרס על הרובה של היורה שנמצא בזירה/רויטרס

בטרם החל במסע הרצח, כך טענה המשטרה המקומית, היורה הסתובב בקמפוס אוניברסיטת אדוארד ווטרס, הנמצאת במרחק של כמה רחובות מהחנות. לפי החשד, באוניברסיטה היורה לבש את אפוד המגן שלו, ושם עליו את המסכה שהייתה ברשותו.

במקביל, ב-FBI הודיעו כי יחקרו את התקרית כ"פשע שנאה". האחראי על משרד ה-FBI של ג'קסונוויל התייחס לנושא ואמר כי "פשעי שנאה תמיד יישארו בראש סדר העדיפויות של ה-FBI, מכיוון שהם לא רק מהווים מתקפה על קורבן, אלא שהם נועדו גם לאיים, להפחיד ולהלך אימים על קהילה שלמה".

האקדח שנתפס על הצעיר. רויטרס
האקדח שנמצא בחנות/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והתובע הכללי מריק גרלנד עודכנו בפרטי התקרית. מושל פלורידה ואחד מהמועמדים הרפובליקניים למירוץ לנשיאות, רון דסנטיס, גינה את הירי ואמר: "הוא כיוון לאנשים על סמך הגזע שלהם, זה לחלוטין לא מקובל".

אירועי ירי המוני הפכו לדבר שבשגרה בארצות הברית, ובשמונת החודשים הראשונים של השנה נרשמו יותר מ-469 מקרים של "ירי המוני" - "שיא" של שבע שנים. קבוצת ארכיון האלימות בנשק, העוקבת אחר אירועים אלו, מגדירה ירי המוני ככזה שבו נפצעו או נהרגו ארבעה אנשים ומעלה, לא כולל היורה - כך שמבחינה סטטיסטית יבשה, הרצח בג'קסונוויל לא נכלל בספירה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully