וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי נעצר בסיני עם קליעים בתיקו, מעצרו הוארך ב-15 יום

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 8:13

הארכת המעצר של הצעיר, דניאל חיים בן ה-24 מחולון, לזמן ממושך כל כך היא חריגה. על פי גורם המצוי במקרה, בדיקה של שגרירות ישראל בקהיר העלתה שהרשויות המצריות החליטו לחריף את ההרתעה נגד מי שעלול להכיס אמצעי לחימה למצרים

בווידאו: אחרי כשנה: מעבר טאבה נפתח והנופשים חוזרים לסיני/רחלי בן עזרי

דניאל חיים, בן 24 מחולון, אזרח ישראלי שהשתחרר מצה"ל לאחרונה נעצר ביום חמישי, במהלך שהותו בסיני, כשהוא נושא עימו קליעים בתיקו. מעצרו הוארך ב-15 ימים. המקרה מוכר ומטופל בשגרירות ישראל בקהיר והמחלקה לישראלים בחו"ל עומדת בקשר עם המשפחה והגורמים הרלוונטיים מרגע היוודע דבר המעצר.

גורם המצוי במקרה אומר כי מבדיקה של השגרירות בקהיר עולה שהרשויות במצרים החליטו להחריף את ההרתעה כנגד מי שעלול להכניס אמל"ח למצרים, ולכן באופן יוצא דופן הוארך המעצר הוארך בתחילה ב-4 ימים ואח"כ במפתיע ב-15 ימים.

עורך הדין בועז קניג המייצג את דניאל חיים ופועל לשחרורו אמר לוואלה! כי "הכדורים נמצאו בתיקו לאחר שמן הסתם נשכחו שם ללא כל כוונת זדון, במהלך עבודתו כמאבטח המועסק בחברת אבטחה. אני בקשר רציף עם משרד החוף וגורמים נוספים במאמץ להחזירו לישראל ולחיק משפחתו ולמהלך חיו הרגיל בהקדם האפשרי. אנחנו סומכים על הרשויות במצרים שלאחר שיעשו את הבדיקות שלהם יבינו כי מדובר בטעות מצערת מבחינתו וישחררו אותו".

דניאל חיים, בן 24 מחולון, העצור במצרים. באדיבות המשפחה
העצור, דניאל חיים בן ה-24 מחולון/באדיבות המשפחה

במשרד החוץ מדגישים כי האכיפה והענישה הוחמרו, והמליצו, לקראת הגעת ישראלים רבים לסיני במהלך חגי תשרי, לבדוק את התיקים והמזוודות היטב לפני המעבר לסיני או הגעה לשדה התעופה.

הרשויות המצריות מבקשות להדגיש כי לא יהיה ניתן להיכנס למצרים עם פריט כלשהו מהרשימה הבאה:
רחפנים, סירות גומי (זודיאק), מיכלי חמצן לצלילה, אופנועי ים, טלסקופ ומשקפות מכל הסוגים, מכשירי קשר, לבוש צבאי (מדים בכל הסגנונות בצבעי זית), מצלמות קדמיות לרכב, מצלמות מקצועיות, מצלמות נסתרות, מצלמות לצילום מתחת למים (בעלת נפח גדול), סמים, קליעים, חזיזים, זיקוקים, פצצות, דברי דפוס וצבעים. המצרים אומרים כי החשש המרכזי הוא שהציוד עלול להיתפס על ידי גורמי טרור מקומיים ולשמשם לפעילותיהם.

בנוסף מדגישים כי קנביס על כל צורותיו, הן לשימוש אישי או רפואי הינו אסור בסיני. המצרים אף ממליצים להימנע מכניסה עם משככי כאבים ותרופות טבעיות העלולות להיתפס כחשודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הקרבה בין הגדר לעמדת השמירה, הר חריף, גבול מצרים. אמיר בוחבוט
גבול מצרים. חשש מגורמי טרור מקומיים/אמיר בוחבוט

בשבוע שעבר נעצר בסיני נהוראי יצחק תמסית, צעיר הישראלי בן ה-18, לאחר שהתעמת עם מקומיים אחרי שהתעטף בדגל "מלך משיח". הוא שוחרר כעבור יום אחד. חבר המשפחה, דרור יהושע, אמר כי המשפחה המתינה בקוצר רוח להגעתו של הצעיר לביתו. "עברה על ההורים יממה מתוחה מאוד, לא ידענו לאיזה כיוון זה הולך ורק בשעות הערב המאוחרות התבשרנו שהשחרור יגיע בקרוב".

"כשהוא חצה את הגבול לכיוון אילת באמת נשמנו לרווחה", הוסיף חבר המשפחה. "אני רוצה לשבח את הקהילה כאן ביישוב שלנו שהוכיחה בפעם המי יודע כמה שלכידות חברתית זה החוסן הגדול ביותר שאפשר לקבל מהקרובים אליך בעת משבר".

עורכת הדין, שירן אלמדו שייצגה את הצעיר הישראלי, אמרה כי היא שמחה שהסאגה הזו באה אל קיצה במהירות. "זה היה יכול להיות מתיש וארוך אילולא הפעילות הנמרצת של הקונסול במצרים ושל שר החוץ אלי כהן. אני שמחה שכך זה הסתיים, מרשי כבר עבר את הגבול והוא בעיר אילת", סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully