וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד האלמוני היה המרוויח הגדול של העימות הרפובליקני

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 14:14

העימות הראשון בין המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות הסתיים ללא מנצח מובהק, אך עם מרוויח גדול אחד - איש העסקים הצעיר ויווק ראמאסוואמי. עבור מיליוני מצביעים בארה"ב האחרון כבר אינו מועמד אלמוני עם שם מצחיק שאותו הם לא זוכרים או סתם מתקשים להגות

בווידאו: תומכי דונלד טראמפ לקראת השימוע של הנשיא לשעבר/רויטרס

העימות הראשון בין המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות הסתיים ללא מנצח מובהק, אך עם מרוויח גדול אחד - איש העסקים הצעיר ויווק ראמאסוואמי. עבור מליוני מצביעים רפובליקנים בארצות הברית האחרון כבר אינו מועמד אלמוני עם שם מצחיק שאותו הם לא זוכרים או סתם מתקשים להגות.

למה זה חשוב:

  • היזם בן ה-38 שהוריו היגרו לארצות הברית מהודו לפני כ-40 שנה נמצא בשבועיים האחרונים במגמת התחזקות בסקרים. הבולטות המשמעותית שלו בעימות, האנרגיות והדומיננטיות שהוא הפגין עשויים להעניק לו קפיצה נוספת בסקרים שתקרב אותו עוד יותר למושל פלורידה רון דה-סנטיס שממקם במקום השני אחרי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
ויווק רמאסוואמי, יזם רפובליקני. ויקיפדיה, אתר רשמי
המרוויח הגדול. ויווק ראמאסוואמי/אתר רשמי, ויקיפדיה

במוקד החדשות:

  • ראמאסוואמי בלט בעימות כבר מדקות הפתיחה ונראה היה שהוא נהנה מכל רגע. לצד אנרגיה וכריזמה הוא הביע עמדות פופוליסטיות מתובלות בתיאוריות קונספירציה ("אג'נדת משבר האקלים היא מזימה").
  • ראמאסוואמי שיחק מהתחלה על משבצת האאוטסיידר. הוא ניסה לצייר את שבעת המתמודדים האחרים - כולם פוליטיקאים מקצועיים - כדינוזאורים מושחתים שמופעלים על ידי תורמים עשירים.
  • מכל המתמודדים שהשתתפו בעימות ראמאסוואמי משך הכי הרבה אש. סגן הנשיא לשעבר מייק פנס כינה אותו "טירון". מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי קרא לו חובבן וטען כי הוא נשמע כמו ChatGPT.

התמונה הקטנה:

  • אחד הרגעים המעניינים בעימות היה כאשר המתמודדים נשאלו על הפיל שלא היה בחדר - הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. בזמן העימות שידר איש התקשורת הימני-קיצוני טאקר קרלסון בחשבון שלו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ראיון שקיים עם טראמפ.
  • מנחי העימות שאלו את המתמודדים האם יתמכו בטראמפ אם יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות. ראמאסוואמי היה הראשון שהרים את ידו. "טראמפ היה הנשיא הטוב ביותר של המאה ה-21", הוא אמר והבטיח שאם ייבחר הוא יעניק מיד חנינה לנשיא לשעבר.
  • בעוד שראמאסוואמי זכה לתשואות באולם במילווקי, כל המועמדים שתקפו את טראמפ זכו לקריאות ושריקות בוז מהקהל.

התמונה הגדולה:

  • ראמאסוואמי היה גם זה שבניגוד לרוב המועמדים קרא להפסקת הסיוע האמריקני לאוקראינה, קרא להפסיק את העליה לרגל ל"אפיפיור" זלנסקי וטען כי ארה"ב צריכה להפסיק להתעמת עם פוטין.
  • מושל פלורידה דה-סנטיס השמיע גם הוא ספקנות לגבי הסיוע לאוקראינה, אך לא אמר שיפסיק אותו.
  • שאר המועמדים הביעו עמדה הפוכה לחלוטין ותקפו את ראמאסוואמי על הוויתורים שהוא מוכן לתת לנשיא רוסיה. "פוטין הוא דיקטטור ורוצח. אם נעשה את הויתורים שאתה מציע, פוטין יפלוש לשטח ברית נאט"ו", אמר סגן הנשיא מיק פנס.

בין השורות:

  • הרגע החלש ביותר של ראמאסוואמי היה דווקא בנושא ישראל. שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי תקפה אותו על כך שקרא להפסיק את הסיוע לישראל. זה היה הרגע החזק ביותר של היילי בעימות. ראמאסוואמי ניסה להתגונן ללא הצלחה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully