וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר למלכה לייפר, שהתעללה מינית בתלמידותיה באוסטרליה

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 10:08

כשנתיים וחצי לאחר שהוסגרה מישראל, בית המשפט באוסטרליה גזר את עונשה של המורה שאנסה את האחיות דסי ארליך ואלי סאפר וניסתה לחמוק מהדין במשך שנים. תקופת המאסר שביצעה בישראל תיחשב כחלק מעונשה

בווידאו: דיון בביהמ"ש המחוזי בהסגרת מלכה לייפר לאוסטרליה/עריכה: איתי עמרם

15 שנות מאסר נגזרו הלילה (חמישי) על מלכה לייפר, בגין התעללות מינית ואונס שתי תלמידותיה, האחיות דסי ארליך ואלי סאפר, באוסטרליה. זאת, כשנתיים וחצי לאחר שהוסגרה מישראל, אחרי שנים רבות של התחמקות מדין במסגרת הפרשה שבה נחשד שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, שהודה בהפרת אמונים והתפטר מהכנסת. עוד קבע בית המשפט באוסטרליה כי תקופת המעצר של לייפר בארץ תיחשב כחלק מעונשה, והיא צפויה להשתחרר כבר ב-2029.

מלכה לייפר, לשעבר מנהלת בית ספר יהודי חרדי, נידונה ל-15 שנות מאסר בגין התעללות מינית בשתי תלמידות לשעבר. שופט בית המשפט המחוזי, מארק גמבל, הטיל תקופת ללא שחרור על תנאי של 11 וחצי שנים, אך עם ריצוי הזמן, לייפר תהיה זכאית לשחרור על תנאי תוך פחות משש שנים.

"המקרה הזה בולט מבחינת הפגיעות של הקורבנות, ולאופן המחושב שבו העבריינית, גברת לייפר, ניצלה את פגיעותן זו, על מנת להתעלל בהן מינית לצורך סיפוקה המיני שלה", אמר גמבל. לייפר הורשעה ב-18 עבירות נגד האחיות אלי סאפר ודסי ארליך בין השנים 2007-2003.

מלכה לייפר, במהלך דיון בנושא הסגרתה (באמצעות זום) בבית משפט השלום בירושלים 20 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הצדק נעשה. מלכה לייפר, ארכיון/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

לייפר צפתה בדיון מבית הכלא בו היא מוחזקת. העיתונאי כריסטיאן סילבה מחברת השידור האוסטרלית, שהורשה לנכוח בעת הקראת גזר הדין, תיאר כי לייפר בקושי זזה במהלך הדיון שארך שלוש שעות, היא נשענה קדימה על כיסאה ובהתה במצלמת הכלא. הוא ציין כי עם זאת, כשהשופט גמבל הגיע לסיום דבריו הארוכים, פניה החתומות של המנהלת המבויישת נשברו לרגע, והפגינו סימן נדיר של רגש. "היא נעשתה נסערת יותר, התנודדה קדימה ואחורה, פניה של לייפר האדימו וגם היא הזילה דמעה". הוא הוסיף, "אבל תוך דקות היא קיבעה את מבטה, וחזרה למצב של ניתוק. כשהוקרא העונש, לייפר לא הראתה שום רגש". הוא הוסיף כי באולם בית המשפט עצמו לא נשמעה תגובה, שכן רבים עסקו במשימה המורכבת חישוב סך כל גזר הדין. הוא ציין כי קרבנותיה, צמד האחיות, גם הן היו באולם, נשארו צמודות זו לזו לאורך הדיון ויצאו מהבניין בחיוכים קורנים.

לייפר הוסגרה לאוסטרליה ב-2021. היא אזרחית ישראל בת 57, נשואה ואם לשמונה, הוזמנה בשנת 2000 לנהל בית ספר חסידי לבנות של קהילת "עדת ישראל" במלבורן, ושימשה בו גם כמורה. בבית הספר לומדים כ-500 תלמידים, מחציתם בנות. תלמידות שלה בעבר האשימו אותה בהתעללות מינית. בשנת 2008, נמלטה לישראל, מצאה מקלט בקהילה החרדית ביישוב עמנואל. בהיעדרה, הוגש נגדה כתב אישום הכולל 74 סעיפי אשמה בגין עבירות מין שבוצעו בשנים 2004 עד 2008. בשנת 2012 הוצא נגדה צו מעצר בבית משפט באוסטרליה, וב-2014 החלו הליכי ההסגרה שנמשכו שבע שנים. תוך שראש ממשלת אוסטרליה נפגש עם ראש הממשלה נתניהו וביקש את זירוז ההליכים בישראל.

המשפט נגד לייפר ארך שישה שבועות בבית המשפט המחוזי של ויקטוריה, שבסופו מצא חבר המושבעים את לייפר אשמה בעבירות הכוללות אונס ותקיפה מינית של שתי האחיות דסי ארליך ואלי סאפר בין השנים 2003 עד 2007. עם זאת היא זוכתה מהאישומים נגדה הנוגעים לתקיפה האחות השלישית ניקול מאייר.

ממרכז הסיוע מגן שליווה את נפגעותיה של מלכה לייפר נמסר בתגובה: "הצדק ניצח. כל זאת בזכות מאבקן העיקש של ניקול, אלי ודסי. כל המיליונים ששפכה עליה הקהילה, במטרה שתחמוק מן הדין לא עזרו וגם ההתערבות של השר לשעבר לא עזרה ומלכה לייפר לא הצליחה לברוח מלקחת אחריות על מעשיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully