וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל אישומי השחיתות: בג"ץ מחק את עתירת ראש העיר קריית מוצקין נגד השעייתו

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 18:47

חיים צורי בדיון כתב אישום בגין עבירות שוחד, מרמה,הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות אחרות,בימ"ש מחוזי חיפה, 17 ביולי 2023. שלומי גבאי
חיים צורי. מושעה מתפקידו - ויתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות/שלומי גבאי

הרכב שופטי בג"ץ מחק היום (רביעי) את עתירתו של ראש העיר קריית מוצקין, חיים צורי, נגד ההחלטה להשעות אותו למשך שנה בעקבות כתבי האישום בגין לקיחת שוחד והפרת אמונים שהוגשו נגדו. זאת, לבקשת עורכי הדין צורי יובל זמר, תמי אולמן ויעקב שלומוביץ, המייצגים את צורי.

החלטת ההשעייה התקבלה על ידי הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות ביוני, לבקשת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. משפטו של צורי באישומים התלויים נגדו ממשיך לתנהל בבית המשפט. למרות זאת, צורי, המכהן במשך 30 שנים כראש העיר, יתמודד בבחירות הקרובות לקדנציה נוספת.

לפי כתב האישום הראשון, מואשם צורי בלקיחת שוחד יחד עם יוסי דואק, בעל מקומון באזור הקריות ומי ששימש כממלא מקום ראש העירייה ונחשב כמקורב לו. לפי הנטען, במהלך שנת 2017 פנו צורי ודואק לדובי שפיגלר, תושב העיר שהיה באותה העת פעיל בסיעת "רוח חדשה" שמתמודדת בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי, והציעו לו ולרעייתו עבודה במסגרות העירייה. זאת, בתמורה להעברת מידע ותכנים מתוך קבוצת ווטסאפ של פעילי סיעת רוח חדשה. זאת, תוך ניצול כוח משרתו של צורי על מנת להביא להעסקתם של שפיגלר ואשתו.

לפי כתב האישום השני, נאשם צורי בפגיעה בפרטיות תושבי העיר שלא כדין, זאת לאחר שהשתמש בידיעות על ענייניהם שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף - לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים. לפי האישום, נעשה שימוש בנתונים אלה על מנת לאסוף מידע בעל אופי פוליטי על התושבים, לתעדו בתוכנת מאגר מידע אשר שימשה את העירייה, ולהעבירו לגורמים שונים. יחד עם צורי, נאשם בעבירה גם יוסי סטלקול, עובד בחברה שעבדה מול עיריית קריית מוצקין וכן אחיו של עורך הדין בועז סטלקול, שייצג את צורי וסיעתו בעבר ואף היה אחד מהמועמדים ליועמ"ש העירייה.

בנוסף, נאשם צורי בקבלת כספים במרמה מתקציב העירייה, בהם השתמש לצורך פיתוח תוכנת מאגר מידע משודרגת, אשר יועדה לשרת, בין היתר, את צרכיו האישיים-פוליטיים. זאת, על אף שפיתוחה תוקצב מתקציב העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully