וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בחלל: הודו הנחיתה חללית בקוטב הדרומי של הירח

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 16:19

הגשושית צ'אנדריאן-3 היא הראשונה שמגיעה לחלק הזה של הירח, שבו עשויים להימצא מאגרי מים קפואים. הצלחת המשימה היא חיזוק משמעותי לשאיפותיה של הודו להפוך למעצמת חלל, ימים אחרי שמשימה רוסית דומה כשלה

Chandrayaan. רויטרס
הירח כפי שנצפה מהחללית/רויטרס

הגשושית ההודית צ'אנדריאן-3 נחתה היום (רביעי) על הירח, כשהצלחת המשימה נחשבת קריטית עבור תקוותה של הודו להפוך למעצמת חלל. החללית נחתה בקוטב הדרומי של הירח בסביבות השעה 15:30, ימים ספורים אחרי שהגשושית הרוסית לונה-25 כשלה בניסיון דומה.

היה זה ניסיון שני של הודו להנחית גשושית על הקוטב הדרומי של הירח, שבו לפי ההערכות עשויים להימצא מים קפואים, והיא המדינה הראשונה שמצליחה לעשות זאת. ב-2019, צ'אנדריאן-2 התרסקה לפני שהצליחה להשלים את הנחיתה. פירוש המילה צ'אנדריאן בהינדי ובסנסקריט - שתיים מהשפות המדוברות ביותר בהודו - הוא "רכב ירח".

כעת, הודו מצטרפת למועדון המכובד של מדינות שהצליחו לנחות בירח והפכה לרביעית בסך הכול.

שעות לפני הנחיתה המתוכננת, מצב הרוח במרכז הבקרה בפאתי בנגלורו היה מרומם, כשאנשי הסוכנות ומדענים רכנו מעל מסכים גדולים כדי לעקוב אחר החללית. ראש הממשלה נרנדרה מודי, השוהה בפסגת מדינות בריקס בדרום אפריקה, עקב מקרוב אחר רגעי הנחיתה כשהוא מנופף בדגל קטן.

הציפיה וההתרגשות בהודו לקראת הנחיתה הורגשו היטב ברחבי המדינה, עם כותרות ראשיות בעיתונים ושעון עצר שספר את הזמן שנותר עד לנחיתה שודר בערוצי הטלוויזיה. במקביל, נאמרו תפילות על ידי בני דתות שונות ברחבי המדינה, ותלמידי בית ספר נופפו בדגלי הלאום בעודם צופים בהכנות לנחיתה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • הירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully