וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 ק"מ דרך הים הצהוב: מתנגד משטר נמלט מסין באופנוע ים

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 13:06

קוון פיונג, שנכלא בעבר על פרסום תמונות הלועגות לנשיא שי, ברח מארצו על אופנוע ים מצויד באפוד הצלה, מצפן ומכלי דלק. הוא קרא לעזרה כשנתקע בגלים גבוהים לחופי דרום קוריאה, ונעצר. "הוא שוקל אם להגיש בקשה למעמד של פליט בקוריאה הדרומית או לבחור במדינה שלישית"

בווידאו: ביקור נדיר בבייג'ינג: שר החוץ של ארה"ב נפגש עם מנהיגי סין/רויטרס

משמר החופים של קוריאה הדרומית עצר אתמול (שלישי) מתנגד משטר סיני שניסה להיכנס למדינה, לאחר שעבר מסע של יותר מ-300 קילומטרים באופנוע ים מארצו דרך הים הצהוב.

לפי משמר החופים הדרום קוריאני, האזרח הסיני שיצא ממחוז שאנדונג לבש אפוד הצלה וחבש קסדה בעת רכיבתו על אופנוע ים בנפח מנוע של 1,8000 סמ"ק. הוא השתמש במשקפת ובמצפן כדי לנווט בין הגלים, ונשא חמש חביות דלק.

"הוא מילא דלק במהלך הנסיעה והשליך את החביות הריקות לים", מסר משמר החופים הדרום קוריאני, שהוסיף כי האזרח הסיני קרא לעזרה כשאופנוע הים שלו נתקע בגאות בסמוך לעיר הנמל אינצ'ון שבמערב המדינה. משמר החופים אמר כי האזרח הסיני נעצר לאחר ש"ניסה להבריח את עצמו לאינצ'ון, והרשויות אמרו כי הן לא מצאו סימן לכך שהאיש הוא מרגל. מצבו הרפואי הוגדר כטוב.

לי די-סאון, פעיל זכויות אדם מקומי, אמר כי האדם שנמלט מסין הוא קוון פיונג, פעיל זכויות אדם בן 35 שפרסם בעבר תמונות ברשתות החברתיות שלועגות לנשיא סין שי ג'ינפינג, ובילה זמן בכלא בסין על חתרנות. שגרירות סין בסיאול סירבה להגיב.

אופנוע ים שעליו נמלט מתנגד משטר סיני אל קוריאה הדרומית, 22 באוגוסט 2023. משמר החופים הדרום קוריאני, אתר רשמי
אופנוע הים ששימש את מתנגד המשטר הסיני/אתר רשמי, משמר החופים הדרום קוריאני

"בעוד שקוון שגה כשהפר את החוק בדרך שבה נכנס לקוריאה הדרומית, המעקב של השלטונות הסיניים והרדיפה הפוליטית אחריו מאז 2016 עומדים מאחורי הכניסה המסוכנת שלו לקוריאה הדרומית", אמר לי לסוכנות הידיעות הצרפתית. "עכשיו הוא שוקל אם להגיש בקשה למעמד של פליט בקוריאה הדרומית או לבחור במדינה שלישית". קוריאה הדרומית מעניקה מעמד של פליט רק לקומץ של מבקשי מקלט מדי שנה.

בשנים האחרונות הגבירה בייג'ינג את השימוש באיסורי יציאה בנמלי תעופה ובמעברי גבול חוקיים אחרים כדי למנוע ממתנגדי משטר ופעילי זכויות אדם לצאת משטחה. בנוסף לכך, מדינות רבות בדרום-מזרח אסיה, שלהן קשרים קרובים עם סין, לא יעניקו עוד למבקשי מקלט מסחה בשטחן. בחודש שעבר, פעיל זכויות האדם ועורך הדין לו סיווי נלכד בלאוס והוחזר לסין לפני שהספיק להצטרף לאשתו וילדיו בארצות הברית.

עם זאת, הימלטות על אופנוע ים דרך מים סוערים היא ככל הנראה אחד מניסיונות הבריחה הקיצוניים ביותר שנראו בעידן המודרני. בחירתו של קוונג לברוח בדרך כה נועזת מסין נובעת ככל הנראה מהחשש שהוא לא יוכל לצאת מהמדינה באופן חוקי, לאור הגבלות שסביר להניח שהוטלו עליו לאור התבטאויותיו נגד המנהיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully