וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פניית וואלה!: משרד התפוצות ישיב לבקשות חופש מידע

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 11:24

לאחר הסירוב לבקשת חופש המידע של תנועת "הצלחה", משרד התפוצות חזר בו וייענה לבקשה לחשוף את היומנים של השר, סגנו ומנכ"ל המשרד, כפי שנקבע בחוק. תחילה, גורמים במשרד סירבו למהלך בטענה כי נציבות שירות המדינה התנגדה לאפשר מינוי ממונה על חופש המידע במשרד

דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שר התפוצות עמיחי שיקלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

משרד התפוצות, שבראשו עומד השר עמיחי שיקלי, הודיע אתמול (שלישי) כי הוא חוזר בו - וישיב לבקשות חופש המידע, כפי שנקבע בחוק. זאת, בעקבות פניית וואלה, לאחר שגורמים במשרד סירבו להיענות לבקשה של תנועת "הצלחה" לפני כשבועיים, שדרשה לקבל את יומן השר, סגנו ומנכ"ל המשרד.

במייל, שהגיע לידי וואלה, ונשלח ממשרד התפוצות בתגובה לפניית "הצלחה" והיועץ המשפטי של התנועה עורך הדין אלעד מן נכתב כי המשרד לא ישיב יותר לבקשות חופש מידע. "לאור התנגדות נציבות שירות המדינה לאפשר מינוי של ממונה על חופש מידע כמו בכל משרד ממשלתי אחר, לצערנו לא נוכל כעת לעמוד בדרישות חופש המידע", כך לפי לשון התגובה.

המשרד כן העביר את יומני השר לרבעון הראשון, אך בעקבות פניית וואלה! במשרד השיבו שהם יענו בכלל לבקשות חופש המידע ובתוכם היומנים לשאר רבעוני השנה.

חוק חופש המידע קובע כי על משרדי הממשלה וכל רשות ציבורית להשיב לבקשות חופש מידע בתוך זמן קצוב. במידה והן לא עושות זאת, לפונה ישנה אפשרות להגיש עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים.
עתה בעקבות פניית וואלה לשר שיקלי, התגובה שנמסרה היא שהמשרד יענה לבקשות וכי היומנים של השר, סגנו והמנכ"ל יימסרו ל"הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully