וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שעות באוויר: חולצו כל הילדים שנתקעו ברכבל בפקיסטן

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 19:16

המבצע המסוכן שהוביל הצבא לחילוץ שבעה תלמידים ומורה שהיו תקועים בגובה 274 מטר הסתיים בהצלחה עם רדת החשיכה. "עבודת צוות נהדרת"

פעולות לחילוץ תלמידים ברכבל בפקיסטן/טוויטר

כוחות חילוץ בפקיסטן השלימו הערב (שלישי) את פינויים של שבעת התלמידים והמורה שנתקעו במשך שעות ארוכות ברכבל באזור הררי מרוחק, לאחר 15 שעות מורטות עצבים. המבצע שהוביל הצבא, והיה בעל סיכונים רבים, הסתיים עם רדת החשיכה. "כל הילדים חולצו בהצלחה ובבטחה", כתב ראש ממשלת המעבר של פקיסטן, אנוואר-אול-חאק קאקר ברשת החברתית X.

השמונה היו בדרכם לבית ספר בפרובינציית חייבר פחטונחווה, כשאחד מכבלי הרכבל נתקע והותיר את הרכבל בזווית מסוכנת, בגובה של 274 מטר. "עבודת צוות נהדרת של הצבא, של רשויות החילוץ, של המינהל המחוזי ושל התושבים המקומיים", הוסיף ראש הממשלה הזמני.

מבצע החילוץ, שריתק את אזרחי פקיסטן, החל בשעות הבוקר, כשהצבא שלח שני מסוקים לאזור שסיימו את פעילותם כשהערב ירד על האזור. "זה היה מבצע מיוחד שדרש מיומנות רבה", מסר הצבא בהצהרה.

אחד התלמידים שנתקע ברכבל מחולץ אחרי שעות ארוכות, פקיסטן, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
אחד התלמידים שנתקע ברכבל מחולץ אחרי שעות ארוכות, פקיסטן, 22 באוגוסט 2023/רויטרס
מסוק מחלץ תלמיד שנתקע ברכבל, פקיסטן, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
מסוק מחלץ תלמיד שנתקע ברכבל, פקיסטן, 22 באוגוסט 2023/רויטרס

מקור ביטחוני אמר כי מומחים לרכבלים נשלחו על ידי הצבא לאזור וניסו לחלץ את הילדים אחד-אחד. לפני תום החילוץ המוסק, הטלוויזיה המקומית שידרה את חילוצו של אחד הילדים שהורד מהרכבל ברתמה, כשהוא מתנדנד מצד לצד, לפני שהגיע לקרקע.

"המצב שלנו רעוע, למען השם תעשו משהו", אמר בשעות הבוקר גולפראז, צעיר בן 20 שהיה ברכבל, לערוץ הטלוויזיה המקומי גאו ניוז. לדבריו, הילדים היו בני עשר עד 15 ואחד מהם התעלף בגלל החום והפחד.

ילדים רבים המתגוררים בחלקים מרוחקים והרריים בפרובינציה מסתמכים על רכבלים כדי להגיע לבית הספר ולחזור ממנו. חלקם לא מתוחזקים כנדרש ועלולים להוות סכנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully