וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 גופות נמצאו במוקד שריפות ביוון; אש משתוללת גם בספרד ואיטליה

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 16:41

הגופות החרוכות שייכות לפי ההערכות למהגרים והן אותרו בסמוך לכפר מרוחק בצפון, שעובר בנתיב הגירה מטורקיה ליוון. גם שכנותיה של יוון סובלות מגל שריפות חדש, כחלק מהקיץ הלוהט העובר על היבשת ועל העולם בכלל. "זה כמו מלחמה"

עשרות אלפים פונו בזמן שריפה בוערת ללא שליטה על טנריף בספרד/צילום: רויטרס

18 גופות שרופות נמצאו היום (שלישי) בכפר מרוחק בצפון יוון, באזור שבו משתוללות שריפות בימים האחרונים - כך אמרו שירותי הכיבוי במדינה, הסובלת מגל חום כבד בדומה לשכנותיה בדרום אירופה.

כלי תקשורת ביוון, מבלי לצטט מקורות, אמרו כי הגופות שנמצאו דרומית לכפר אוונטס שבצפון המדינה הן ככל הנראה של מהגרים. האזור, חלק ממחוז אברוס, הוא נתיב פופולרי עבור מהגרים החוצים את הגבול מטורקיה ליוון. גורם במשטרה המקומית אמר כי אתמול ביום שני נמצאה באזור גופה שרופה אחרת, שגם היא ככל הנראה הייתה של מהגר.

בעיר הנמל אלכסנדרופוליס, עשרות מטופלים בבית חולים, בהם תינוקות, נאלצו להתפנות בשל השריפות אל מעבורת שהוסבה לבית חולים מאולתר. "אני עובד במשך 27 שנה, ומעולם לא ראיתי משהו כזה", אמר האח ניקוס גיוקצידיס. "אלונקות בכל מקום, חולים כאן, אינפוזיות שם. זה היה כמו מלחמה, כמו פצצה שהתפוצצה".

"תנאי מזג האוויר קיצוניים ויישארו קיצוניים בימים הקרובים", אמר דובר שירותי הכיבוי לערוץ טלוויזיה מקומי.

שריפה במחוז אוורוס, יוון, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
שריפה במחוז אוורוס, יוון, 22 באוגוסט 2023/רויטרס

בנוסף לשני מוקדי בערה חדשים שפרצו בסמוך לבירה אתונה, שריפות גדולות משתוללות גם בספרד, איטליה ופורטוגל, על רקע תנאי החום, היובש והרוחות החזקות השוררים באזור. מדענים קושרים זאת לשינויי האקלים, המורגשים הקיץ הזה במקומות רבים בעולם.

בספרד, שברוב אזוריה יש אזהרות מפני סיכון גבוה או קיצוני לשריפות בשל גל החום הרביעי שהיא חווה הקיץ, הרשויות מתקשות להשתלט על האש הבוערת בשבוע החולף ביערות באי טנריף.

לפי התחזיות, הטמפרטורות צפויות להגיע ל-40 מעלות ויותר בחלקים גדולים בדרום-מערב ובצפון-מזרח חצי האי האיברי, הכולל גם את פורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully