וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד להסתה לטרור: להב 433 סיימה את חקירתה נגד צביקה פוגל

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 13:18

חבר הכנסת מעוצמה יהודית אמר כי הוא רוצה לראות את חווארה "סגור ושרוף - רק ככה נשיג הרתעה". בהמשך חזר בו פוגל מדבריו, לאחר שאלו עוררו סערה. היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה נגדו בחקירה בחשד לעבירה של הסתה לטרור. התיק יועבר לבחינת הפרקליטות

ח"כ צביקה פוגל נחקר בחשד להסתה לטרור בעקבות אמירותיו על חווארה/מערכת וואלה!

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה היום (שלישי) את חקירתה נגד חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) בחשד לעבירה של הסתה לטרור. החקירה נפתחה אחרי שפוגל אמר בריאיון ברדיו "גלי ישראל" כי הוא רוצה לראות את הכפר חווארה "סגור ושרוף - רק ככה נשיג הרתעה". בהמשך חזר בו פוגל מדבריו. התיק יועבר בהמשך לבחינת הפרקליטות.

דבריו של פוגל עוררו סערה. בין היתר אמר: "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט".

עו"ד אריאל עטרי המייצג את פוגל אמר כי הוא הבהיר עם פרסום הדברים כי הוא מתנגד לשימוש בכח על ידי גורם כלשהו מלבד צה"ל וכי כל פעולה כזו צריכה להתבצע במסגרת החוק. "למרבה הצער, התנהלות המשטרה מחזקת את הרושם שלפיו החקירה נוהלה מטעמים פוליטיים פסולים ושימשה כניסיון להשתיק חבר כנסת במדינת ישראל", מסר. "העובדה שהמשטרה לא חקרה התבטאויות חמורות מאד על ידי אחרים מלמדת שראשו של חבר הכנסת סומן על ידי המשטרה ושעצם בחירתו לכנסת היא זו שמפריעה למשטרה ולא ההתבטאות הלגיטימית שלו".

צביקה פוגל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נחשד בהסתה לאלימות. פוגל/ראובן קסטרו

שר החינוך יואב קיש (הליכוד) מתח ביקורתל על האמירות: "יש גורם אחד בלבד שתפקידו להגן על אזרחי ישראל וזהו צה"ל. אזרחים הלוקחים את החוק לידיים, מייצרים אנרכיה. חברי כנסת מהקואליציה המעודדים התנהגות כזו, מוטב שיתביישו". חבר הכנסת משה ארבל מש"ס קרא לפני זמן קצר בוועדת הכנסת לקואליציה לגנות את דבריו של פוגל. לדבריו, "אנחנו לא יכולים להכיל את הפעולות החמורות שנעשו אתמול בחווארה, הן פעולות שמפרות ומפוררות את היותנו מדינה". חבר הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) סירבה לגנות את המתפרעים אמש בחווארה, ואמרה: "אני לא אשפוט ולא אגנה אנשים בשעת צער. הגיעו מים עד נפש".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את פוגל על אמירתו, ומסר כי "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור". חברת מפלגתו, קארין אלהרר, גם מתחה ביקורת: "מעניין מה ראש הממשלה, בנו של היסטוריון, חושב על האמירה של צביקה פוגל הבוקר. עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט באפלה. בוקר מעורר חלחלה". חבר הכנסת מיקי לוי הוסיף כי "כל עוד הקואליציה לא מדיחה את האיש הנורא הזה מתפקיד יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בכנסת, החרפה הזו תהיה אות קין על מצחה וקריצה לפוגרום הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully