וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב סופר מבהיר: "המשטרה כפופה לחוק, לפסיקה ולדין"

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 15:30

מפקד מחוז חוף היוצא דחה את הביקורות לפיהן סירב להתחייב שיציית לפסיקת בג"ץ: "החוק והדין הם המסגרת החוקית ומקור הסמכות לפעולותיי מאז ומתמיד, מי שרומז על דרך פעולה אחרת פוגע במשטרה". על הפשיעה בחברה הערבית: "חלק מהרשויות נמצאות תחת לחץ של ארגוני פשע"

בוידאו: הפגנה מחוץ לטקס החלפת פיקוד מחוז חוף ומטה חוף בהשתתפות בן גביר והמפכ"ל/שלומי גבאי

מפקד מחוז חוף היוצא, ניצב יורם סופר, שנשחב למועמד למפכ"לות של השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר, אמר היום (שלישי) כי "משטרת ישראל היא זרוע הביצוע לאכיפת החוק, היא בעלת הסמכות לשמירה על החוק בכל מקום ובכל זמן ומכאן אני, כשוטר ומפקד בארגון, כפוף לחוק, לפסיקה ולדין. זו המסגרת החוקית ומקור הסמכות שלי לפעולותיי מאז ומתמיד". את הדברים אמר בעקבות ביקורות לפיהן סירב להתחייב שיציית לפסיקת בג"ץ אם זו תנגוד את הוראת הממשלה.

"כל מי שרומז על דרך פעולה אחרת פוגע במשטרת ישראל, בסמכותה, בלגיטימציה שלה ובאמון הציבור", תקף סופר. "ולא פחות חמור מכך, פוגע במפקדים והמפקדות, בשוטרים ובשוטרות, במתנדבים ובמתנדבות שעובדים כבר חודשים רבים מספור לילות כימים על מנת לאפשר את חופש הביטוי ולאפשר מימוש אזרחי של הדמוקרטיה. זאת דרכנו ואין בלתה. רק בשמירה מלאה על החוק, הדין והפסיקה נמשיך להוביל את המשטרה".

ניצב יורם סופר. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"זאת דרכנו ואין בלתה". ניצב סופר/שלומי גבאי

עוד התייחס סופר, שיהפוך לאחראי על מיגור הפשיעה בחברה הערבית, לאתגר המחכה לו: "זו חברה ששרויה בשבר גדול. קיבלתי על עצמי משימה לאומית חשובה". עוד אמר אחרי רצח מנכ"ל עיריית טירה כי "החשש המוחשי של התושבים לביטחונם האישי עקב האלימות הגוברת והבלתי פוסקת משפיעה גם על הרשויות המקומיות, שחלקן נמצאות תחת לחץ ארגוני הפשיעה".

לפני כחודש, שודר ריאיון שלו בערוץ 12, שבו אמר: "אצלי לא סגרו כבישים, ואם סגרו - טיפלתי ביד קשה. כי אני חושב שהיה צריך לטפל ביד קשה. בריונות היא בריונות. מי שתוקף שוטרים - תוקף את המדינה, מדינת ישראל, לא אותי באופן פרסונלי. מי שיורק על שוטרים יורק על מדינת ישראל, ולכן אם צריך לעצור אותם, צריך לעצור אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully