וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג קבוצת ואגנר באפריקה: "הופכים את רוסיה לגדולה עוד יותר"

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 7:55

לראשונה מאז המרד בקרמלין, פריגוז'ין פרסם סרטון שלו שבו נראה לבוש מדי צבא ואוחז ברובה, על רקע המדבר. "צדק ואושר לעמים באפריקה", אמר פריגוז'ין, שאמר כי הוא מגייס לוחמים נוספים

מנהיג קבוצת ואגנר פריגוז'ין בסרטון מאפריקה/טלגרם

מנהיג קבוצת שכירי החרב ואגנר, יבגני פריגוז'ין, פרסם היום (שני) סרטון ראשון מאז המרד הקצר שהוביל לפני כחודשיים, שככל הנראה צולם באפריקה. בסרטון, שהופץ בערוצי הטלגרם המזוהים עם ואגנר, נראה פריגוז'ין באזור מדברי כשהוא לבוש מדי צבאי ואוחז ברובה. ברקע ניתן לראות חמושים נוספים וטנדר.

"הטמפרטורות מעל 50 מעלות, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים", אמר פריגוז'ין, שמעמדו ומקום מושבו נותרו בערפל מאז ההתקוממות הקצרה בקרמלין שהסתיימה בהסכם בתיווך בלארוס. "החברה הצבאית הפרטית ואגנר הופכת את רוסיה לגדולה עוד יותר בכל ביבשות, ואת אפריקה - לחופשיה יותר. צדק ואושר לעמים באפריקה, אנחנו הופכים לסיוט את חייהם של דאעש, אל-קאעדה ופושעים אחרים".

מנהיג קבוצת ואגנר יבגני פריגוז'ין במקום לא ידוע באפריקה. טלגרם, צילום מסך
מעמדו אחרי המרד נותר לא ברור. פריגוז'ין/צילום מסך, טלגרם

מנהיג קבוצת ואגנר, שלוחמיו פרוסים בכמה מדינות ביבשת ומסייעים לשורת משטרים צבאיים, אמר כי היא מגייסת אנשים נוספים. לדבריו, הקבוצה "תעמוד בכל המשימות שיועדו לה". הסרטון לווה במספר טלפון עבור אלו הרוצים להצטרף לקבוצה.

מדינות המערב חוששות שקבוצת ואגנר, שחלק מלוחמיה עברו אחרי המרד לבלארוס כדי לאמן את כוחותיה, תנצל את ההפיכה בניז'ר כדי להרחיב את השפעתה במערב אפריקה. בחודש שעבר, פורסם תיעוד של פריגוז'ין מבלארוס שבו אמר כי לוחמיו ערוכים להגביר את נוכחותם ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully