וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשעי השנאה מתרבים: מי יידה אבנים לעבר המנזר במגדל העמק?

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 22:56

באחת וחצי בלילה התעורר ראש המנזר האב פאדי שלופה לקול נביחות הכלבים - והבחין ביידוי אבנים לעבר המבנה. לדבריו, היה מדובר באבנים גדולות "שיכולות בקלות להרוג אדם". הכנסייה הקתולית: "רואים בחומרה רבה פשע שנאה זה וקוראים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה מיידית"

תיעוד: אלמונים מיידים אבנים לעבר מנזר "המלאך גבריאל" במגדל העמק/קסטודיה דה טרה סנטה

אלמונים יידו הלילה (שני) אבנים לעבר מנזר "המלאך גבריאל" במגדל העמק. הכנסייה הקתולית הגישה תלונה במשטרה. במנזר והכנסייה, אותם פוקדים מדי שבוע עשרות מתפללים, מתגורר נזיר אחד.

בשעה 1:30 התעורר ראש המנזר, האב פאדי שלופה לקול נביחות הכלבים. משהתעורר שמע קולות של חבטות בקירות המנזר. למשמע הקולות יצא מיד לחצר המנזר ולדבריו מיד הבחין ביידוי אבנים לעבר המנזר. "מדובר באבנים גדולות שיכולות בקלות להרוג אדם", מסר היועץ המשפטי של הקסטודיה דה טרה סנטה, מנהלת האתרים הקדושים של הכנסיה הקתולית בארץ הקודש פריד ג'ובראן, במכתב דחוף ששיגר היום למפקד מחוז צפון של המשטרה, ניצב שוקי תחאוכה. "עם התגברות יידוי האבנים נכנס האב שלופה בחזרה למנזר פן יבולע לו רע. יידוי האבנים לווה בקריאות גנאי כנגד ערבים ונוצרים. האירוע כולו נמשך כרבע שעה".

מנזר המלאך גבריאל במגדל העמק. קסטודיה דה טרה סנטה, אתר רשמי
מנזר "המלאך גבריאל"/אתר רשמי, קסטודיה דה טרה סנטה
אבנים יודו לעבר מנזר "המלאך גבריאל" במגדל העמק. קסטודיה דה טרה סנטה, אתר רשמי
"יכולות להרוג". האבנים שיודו לעבר הכנסייה/אתר רשמי, קסטודיה דה טרה סנטה
מכתב של מנזר המלאך גבריאל במגדל העמק למשטרת ישראל. קסטודיה דה טרה סנטה, אתר רשמי
המכתב של הכנסייה/אתר רשמי, קסטודיה דה טרה סנטה

בכנסייה אומרים כי "מדובר בתקרית חמורה של פשעי שנאה המצטרפת לגל המתקפות נגד נוצרים ואתרים נוצריים בישראל והפעם העניין גלש לאלימות פיזית של ממש. האב פאדי דיווח לממונים עליו בכנסייה כי חש בסכנה מוחשית לחייו ולביטחונו". הכנסייה הקתולית והמסדר לו משתייך המנזר מסרו כי הם "רואים בחומרה רבה פשע שנאה זה וקוראים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה מיידית של האירוע ולהביא להעמדתם לדין של המבצעים".

לאחר שצפה בסרטון שבו נשמעות האבנים פוגעות במתחם המנזר, אמר ודיע אבו נסאר, בכיר בקהילה הנוצרית בישראל, לוואלה! כי "בסופו נראות שתי דמויות ונשמעים ביטויים לא ברורים בעברית. אין ספק שמדובר בתקיפה גזענית ממדרגה ראשונה והמשטרה דורשת להעמיד את התוקפים לדין בהקדם".

תגובות

  • קובי פורטל, דובר עיריית מגדל העמק, מסר בתגובה: "נראה כי מדובר באירוע חריג ולא מקובל שאף אינו מוכר לרשות ולא דווח למוקדים של הרשות והמשטרה פרט לפנייה בכתב למפקד המחוז. בכל מקרה הרשות מגנה כל סוג של אלימות ופגיעה בכבודם, בשלומם ובבטחונם של מי מתושבי העיר".
  • ממחוז צפון של המשטרה נמסר כי האירוע לא היה מוכר לה כלל. "לא הוגשה תלונה. לא הכרנו את האירוע. בעקבות הפנייה נחקור".
  • מארגון תג מאיר נמסר: "מגנים בזעם את ההתקפה על מנזר 'המלאך גבריאל' במגדל העמק שמתכתבת עם גל פשעי השנאה כנגד נוצרים בירושלים וחיפה. מדינת ישראל חייבת להגן על המנזרים, הכנסיות, בתי הקברות ואנשי הדת הנוצרים בכל מקום שנמצא בתחום אחריותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully