וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסומים עליו: בדיקה נגד יו"ר התנועה לאיכות השלטון

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 19:51

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תפתח בבדיקה נגד עו"ד אליעד שרגא. זאת, בשל פרסום לפיו גבה שכר טרחה של 1.5 מיליון שקלים מאישה קשה יום שטיפלה באחיה, נכה צה"ל. "הדברים המתוארים חמורים"

דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד התיקון לחוק הרשויות המקומיות (חוק טבריה). עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: עו"ד אליעד שרגא מייסד ויו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל/ללא

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תפתח בבדיקה נגד עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. זאת, בעקבות פרסום בחדשות 12 לפיו שרגא גבה שכר טרחה מופרז בגובה 1.5 מיליון שקלים בעבור טיפול באישה קשת יום שטיפלה באחיה, נכה צה"ל ערירי.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה כי "נוכח חומרת הדברים המתוארים בפרסום בתקשורת בנוגע לעו"ד אליעד שרגא, ועדת האתיקה של מחוז תל אביב תפתח בבדיקה".

לפי הפרסום בחדשות 12, בכתב בוררות שנערכה במקרה קבעה עו"ד שוש לונדנר שיש "פער ניכר בין התובע, שהינו אחד מבכירי הפרקליטים בישראל, לבין הנתבעת". על פי הפסיקה, שכר הטרחה הוא חריג בגודלו.

על פי הפרטים, שרגא תבע מהלקוחה 1.5 מיליון שקל לאחר שייצג אותה בסכסוך ירושה נגד אחייניה, על נכס שהיא הייתה זכאית למחציתו, אך בשל העובדה שהיא טיפלה באחיה הנכה במסירות, הוא רצה שהיא תירש את כולו.

אליעד שרגא. ראובן קסטרו
אליעד שרגא/ראובן קסטרו

בפסק הבוררות תקפה עו"ד לונדנר את שרגא בחריפות גם על שכר הטרחה הגבוה ללא צורך, וגם על העובדה שאילץ את לקוחתו לשכור את שירותיו אם תרצה לרכוש נדל"ן בכספי העיזבון. היא קבעה כי צעדים שנקט שרגא נועדו להגדיל את שכר טרחתו ולא להשיג עבור לקוחתו תשואה גבוהה יותר.

במקביל, בתאגיד השידור "כאן" נחשף כי שרגא מחתים את לקוחותיו על הסכמי טרחה יקרים ביותר, ומצרף להסכמים סעיף שלפיו חילוקי דעות שיתגלעו בין הלקוח למשרד "יימסרו אך ורק לבוררות", שתתקיים תחת צו איסור פרסום, בדלתיים סגורות. זאת על מנת שהציבור לא ייחשף להתנהלות של המשרד כלפי הלקוחות. במקרה הנוכחי, שופטת החליטה לדחות את הדרישה שההליך יהיה חסוי מפני הציבור.

בשבוע שעבר נחשפה ב"כאן" התנהלות חריגה של שרגא, שעל פי הפרטים כפה על כלל עובדי התנועה לאיכות השלטון להשתתף בהפגנות בהסכמי העבודה שלהם, ועיכב תשלום לעובדים עד שיסכימו לחתום על החוזה. כמו כן, טענה היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון שהוא פגע בסמכויותיה וביכולתה למלא את תפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully