וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפיגועים ומשבר הכשירות בצה"ל: נתניהו נועד עם לפיד לפגישת עדכון ביטחוני

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 18:24

הפגישה בין השניים היא שגרתית וקבועה בחוק, אך הראשונה מאז שהממשלה אישרה את החוק לביטול עילת הסבירות בסוף יולי, והחרפת משבר המילואים בצה"ל - שצפוי להיות אחד הנושאים המרכזיים בשיחה לצד עדכונים על המתיחות בצפון, גל הטרור בגדה והתקריות האחרונות ברצועת עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפגישת עדכון ביטחונית במשרד ראש הממשלה בירושלים. פגישת העדכון, שארכה כשעה, היא שגרתית וקבועה בחוק - אך הראשונה מאז שהממשלה אישרה את החוק לביטול עילת הסבירות בסוף יולי, והחרפת משבר המילואים בצה"ל.

החשש מפגיעה בכשירות ובלכידות של צה"ל צפוי להיות אחד הנושאים המרכזיים בשיחה, לצד עדכונים על המתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפון, גל הטרור בגדה המערבית והתקריות האחרונות בגבול רצועת עזה.

לפיד תקף בימים האחרונים בחריפות את נתניהו על התנהלותו בעניין המשבר בצה"ל והמתקפות מהקואליציה על הרמטכ"ל הרצי הלוי וראשי מערכת הביטחון, אותן כינה "פגיעה ישירה בביטחון הלאומי". לדברי לפיד, ההתקפות מעידות על כך ש"הבעיה היא לא הכשירות של צה"ל. הבעיה היא הכשירות של נתניהו".

ראש האופוזיציה גם מבקר בחריפות את הדיווחים על התקדמות לקראת הסכם נורמליזציה עם סעודיה שעשוי לכלול הסכמה לתוכנית גרעין סעודית אזרחית. הוא צייץ אתמול נגד מקורבו של נתניהו, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שרמז בריאיון שישראל לא תתנגד לתוכנית גרעין אזרחית וטען שמדובר באמירה שמסכנת את ביטחון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully