וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שגרירות ישראל בבריטניה ניסתה להתערב בהליכים פליליים נגד מפגינים

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 11:40

מסמכים שהגיעו לידי "הגרדיאן" מראים פניות מצד גורמים בשגרירות אל התביעה, שניסו להשפיע על העמדתם לדין של פעילים פרו-פלסטינים. "אנחנו מקבלים את החלטותינו באופן עצמאי", השיב בכיר בתביעה. בשגרירות ישראל הדגישו: "מכבדים את עצמאות מערכת המשפט הבריטית"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לדאונינג 10 בזמן פגישת נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים בשגרירות ישראל בלונדון ניסו להתערב בהעמדתם לדין של מפגינים פרו-פלסטינים - כך דווח ב"גרדיאן" הבריטי, שציטט מסמכים משפטיים. המסמכים, שהושגו בעקבות עתירה לחופש המידה של ארגון "פעולת פלסטין", העלו כי הגורמים בשגרירות לחצו על מנכ"ל לשכת התובע הכללי, דאגלס ווילסון, כדי שיתערב במקרים הקשורים להפגנות על אדמת בריטניה.

אף שחלקים גדולים מהמסמכים היו מסווגים ולכן לא נחשף מה הייתה בקשתם של הגורמים בשגרירות, במייל ששלח ווילסון לנציגי השגרירות אחרי פגישה במאי שעבר נכתב: "כפי שציינו, התביעה המלכותית מקבלת את החלטותיה ומנהלת את עבודתה באופן עצמאי. אנשי אכיפת החוק לא יכולים להתערב במקרה פרטני או להגיב על סוגיות הקשורות להליכים פעילים".

פרוטוקול הפגישה מציין כי ווילסון ציין את עצמאותה של התביעה ואת הרגישות שבפנייה אליה בנוגע למקרים פרטניים. הבכיר גם הזכיר לנציגי השגרירות הישראלית את אישורו של חוק שנוי במחלוקת שהטיל הגבלות משמעותיות על הפגנות. הוא אף ציין החלטה של שופטים בתיק אחר שלפיה מפגינים הנאשמים בגרימת נזק פלילי "משמעותי" לא יכולים להסתמך על הגנה על זכויות אדם במשפטיהם.

מפגינים פרו-פלסטינים מוחים על גג של מפעל המייצר נשק לישראל באדינבורו, סקוטלנד, 19 בינואר 2023. רויטרס
מפגינים פרו-פלסטינים מוחים על גג של מפעל המייצר נשק לישראל באדינבורו, סקוטלנד, 19 בינואר 2023/רויטרס

לשכת התביעה הכללית הצדקה את הצנזור של המסמכים, ואמרה כי חשיפתם במלואם "ככל הנראה תוביל לדעות קדומות לגבי יחסיה של בריטניה עם ישראל".

בארגון "פעולת פלסטין", שמתמקד במחאות נגד מפעלי "אלביט מערכות" בבריטניה, קראו לחקור לעומק את האפשרות שנציגי השגרירות של ישראל בממלכה ניסו להשפיע על מקרים שבהם היו מעורבים פעילים פרו-פלסטינים.

בפברואר השנה התפרסמה התכתבות בין גורמים רשמיים בשגרירות לבין ווילסון בנוגע למעצרים בבריטניה בחשד לפשעי מלחמה. גם הפעם נמחקו פרטי הבקשה הישראלית, אך בעבר הוציאו בתי משפט בריטיים צווי מעצר לבכירים ישראלים, כולל לציפי לבני ב-2009.

בתגובה, ווילסון הסביר כיצד הוחמרו ההליכים סביב הוצאת צווי מעצר פרטיים, כשכעת נדרשת הסכמתו של ראש התביעה הציבורית. הוא גם ייעץ כי ניתן לפנות למשרד החוץ, חבר העמים והפיתוח בבקשה לקבל "חסינות עבור משימה מיוחדת", מעמד נדיר שהוענק בעבר ללבני. מעמד זה המקנה חסינות מפני העמדה לדין בגין "משימה זמנית המייצגת מדינה".

דובר שגרירות ישראל אמר כי היא מכבדת את עצמאותה של מערכת המשפט הבריטית ו"בשום פנים ואופן לא תתערב בהליכים משפטיים בבריטניה". הוא הוסיף: "כחלק מעבודתה השוטפת, שגרירות ישראל מעלה את המודעות להתקפות קשות נגד גופים הקשורים לישראל. כמו כן, חובתן של שגרירויות ישראל בעולם, כולל זו בבריטניה, לדאוג ולספק סיוע לישראלים באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully