וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד התפקידים הנפיצים בצה"ל: המשבר החדש בין סמוטריץ' לגלנט

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 15:26

הרמטכ"ל צפוי לבחור קצין חדש שיכהן כראש המנהל האזרחי, מינוי רגיש במיוחד לאור המתיחות בין שני השרים במשרד הביטחון, בעקבות אכיפת הבנייה הלא חוקית ביו"ש. "המתח יוצר פיצוצים מאחורי הקלעים"

פינוי מאחז "אעירה השחר" שביהודה ושומרון. 14 באוגוסט 2023/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרמטכ"ל הרצי הלוי יערוך בזמן הקרוב סבב מינויים לתפקידים של קצינים בדרגת תת אלוף. התפקיד הבולט ביותר הוא ראש המנהל האזרחי תחת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, גורמים במשרד הביטחון כינו את התפקיד "רגיש במיוחד", בעקבות המתיחות בין שר הביטחון יואב גלנט והשר השני במשרד, בצלאל סמוטריץ'.

הדיון לבחירת ראש המנהל האזרחי היה אמור להתקיים ביום שני ונדחה בשל הפיגוע בדרום הר חברון שבו נרצחה בת שבע ניגרי. הוא היה אמור להיות דומה לשאר דיוני השיבוצים, אך הוא הפך להיות נפיץ במיוחד בגלל המתיחות בין השרים, לאחר הקמת המנהלת החדשה במשרד הביטחון שעוסקת בין היתר באכיפת בנייה לא חוקית ומתן אישורי בנייה של פלסטינים וישראלים ברחבי יהודה ושומרון. "יש מתיחות קבועה בין גלנט לסמוטריץ' על רקע האכיפה של הבנייה הלא חוקית ומתן האישורים", אמר גורם במשרד הביטחון.

יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ', מאחז. יונתן זינדל | פלאש 90, ללא, עיבוד תמונה
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, יונתן זינדל | פלאש 90, ללא

"המתח הזה לא מנוהל, זה פוגע בהערכת המצב הביטחונית של פיקוד המרכז, יוצר פיצוצים מאחורי הקלעים, וזה עלול להוביל למשבר פנימי חמור - ועוד יותר חמור בזירה הבינלאומית אם לא יהיה ציר ענייני ומקצועי", הוסיף הגורם. לדבריו, לסמוטריץ' אין קשר לבחירת ראש המנהל האזרחי הבא, אך לפי ההסכם הקואליציוני הוא אמור למנות את סגנו וזה מקור המשבר.

"כיצד יתנהל מצב שבו יש סגן אזרחי וסגן צבאי מתחת לראש המנהל האזרחי - שאחד מפקדו הוא הרמטכ"ל והשני הוא סגן שמקבל מדיניות והנחיות משר שני במשרד הביטחון?", הסביר הגורם. לדברי גורמי צבא, הרמטכ"ל מודע לרגישויות, ויודע שהשר גלנט יבחן היטב את המינוי, וייתכן כי הוא יהיה מעורב בו לפני ההכרעה.

כהונתו של ראש המנהל האזרחי הנוכחי, פארס עטילה, הוארכה כבר כמה פעמים, בשל הערכה רבה שרוכשים לו במטה הכללי. עטילה מוכר כקפדן, מקצועי מאוד ועומד על מדיניות הרמטכ"ל. יש שלושה מועמדים להחליפו, ביניהם סגן ראש המנהל האזרחי המכהן אל"מ יוגב בר ששת, שמוערך מאוד על ידי הרמטכ"ל. גורמים ביטחוניים, אמרו כי לקצין הבא שיכהן בתפקיד תהיה השפעה רבה על עצם קיומו של המנהל האזרחי, והזהירו כי מדיניות חדשה שנוגדת את המציאות הביטחונית עלולה להבריח משרתים באגף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully