וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניק שיירט את המזל"ט מעל עזה: "השתתפתי במחאה נגד החקיקה ומרגיש צורך לשרת"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 19:50

הפעולה התרחשה הבוקר, במהלכה יורטה מטרת האויב מעל שמי הרצועה. בקר האוויר, שלקח חלק על אף המצב המדיני המשוסע, סיפר כי זאת "מתוך חיבור ליחידה. זה לא שאני לא מסכים עם המחאות - אבל קשה לתפקד ביב"א בלי מילואמניקים"

תיעוד: יירוט הכטב"ם שניסה לחדור לישראל - בשמי עזה/דובר צה"ל

בקר האוויר סרן במיל' ע', בן 25 מיחידת הבקרה האזורית הדרומית, לקח חלק ביירוט המזל"ט שנחשד כמטרת אויב הבוקר (ראשון) מעל שמי רצועת עזה. זאת, על אף התנגדותו להפיכה המשפטית - וברקע מחאות המילואמיניקים, ואנשי חיל האוויר בפרט, נגדה.

ע', שהשתחרר לפני כשנתיים משירות הקבע וצבר ניסיון מבצעי באירועים דומים, סיפר כי "לא הופתענו מהאירוע. האתגר שלנו היה להבין מה זה הכלי הזה, למי הוא שייך, לסווג את כל מי שבמרחב האווירי, לוודא שזה לא כלי שלנו - ולקבוע שמדובר בכלי אויב". עוד הוסיף כי מרגע הקביעה עודכנה השליטה של חיל האוויר ונוצרה אופציה ליירוט. "תוך דקות מרגע זיהוי המטרה, היא יורטה", אמר, "המזל"ט הזה היווה סיכון, אחרת לא היינו מפילים. הוא טס מהר, לא יודע להגיד מה היו הכוונות שלו".

עוד התייחס ע' גם ללהגעתו למילואים, זאת על אף המחאות הנישנות של מילואימניקים בחיל האוויר בעת האחרונה שהחליטו שלא להתייצב לשירותם ואף להודיע על הפסקתו. "זה לא שאני לא מסכים עם המחאה, זה יותר מתוך חיבור ליחידה, כי קשה להם לתפקד בלעדינו", אמר. "השגרה השוטפת ביב"א מסתמכת על מילואימניקים, אני מרגיש צורך לבוא". בהתייחס למילואימניקים שהחליטו שלא להתייצב לשירות טען ע' כי הוא "מכבד את דעתם, זו החלטתם. שכל אחד יעשה מה שנראה לו לנכון".

תיעוד יירוט כלי טיס מעל שמי רצועת עזה. דובר צה"ל
"קשה לתפקד בלי מילואימניקים"/דובר צה"ל

מפקדת הסוללה בגזרה הדרומית רס"ן דנה כדורי שאחראית על יירוט המזל"ט, סיפרה על הפעולה הבוקר. "זיהינו כלי נושם אוויר מעל רצועת עזה. לא אציין איפה הוא היה ולאן הוא כוון, אבל זה היה יכול להיות מכוון עם חומר נפץ. המטרה שלנו היא לסכל אירועים כאלה". על האתגר ביירוט, סיפרה מפקדת הסוללה כי הכלי יורט למעשה ללא התרעה מודיעינית מוקדמת. "זה מראה את רמת המקצועיות והדריכות של הצוותים שלנו. המילואימניקים אצלנו יודעים לעשות את ההפרדה, כי צה"ל הוא לטובת ביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully