וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשת"פ משטרה בפרו וישראל: סוכל ניסיון הברחת קוקאין מפרו - על גבי שטיח

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 1:37

ניסיון ההברחה של השלושה, תושבי פתח תקווה, סוכל כבר בפרו - ובשיתוף פעולה עם הרשויות בישראל הוחלף השטיח באחד דומה, עליו הותקן מכשיר מעקב שסייע בהפללתם. הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים

סוחרי סמים ישראלים ייצאו סמים באמצעות שטיחים/דוברות המשטרה

בבית המשפט המחוזי מרכז הגישה הבוקר הפרקליטות כתב אישום כנגד שלושה צעירים בשנות העשרים מפתח תקווה, בגין יבוא קוקאין מפרו, בדרך מתוחכמת. 1.4 קילוגרם של הסם שהותכו לחומר צמיגי דמוי שעווה, הוצמדו לשטיח שנשלח מדרום אמריקה לתושב פתח תקווה. אלא שעוד בפרו, כלב ייעודי לגילוי סמים עלה על ניסיון הייצוא הזה וההברחה סוכלה בשיתוף פעולה הדוק בין משטרת פרו למשטרת ישראל, לדואר ישראל ולמכס. אלא שבתוך כך הודלפו פרטים מהחקירה, פורסמו בהבלטה בתקשורת הפרואנית למגינת לבם של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף שפיצחה את הפרשייה בצד הישראלי שלה.

סוף טוב הכל טוב, שוטר פרואני הגיע לישראל עם השטיח והסם, שבימ"ר חוף מעריכים את שוויו בישראל ביותר ממיליון שקלים וכאן בארץ חוקרי הימ"ר שנקטו במגוון תחבולות תוך פענוח ניסיון ההברחה, ארזו למשלוח שטיח הדומה לשטיח המקורי תוך שהטמינו בו אביזר מעקב מתקדם לצילום והקלטה. תחת פיקוח הימ"ר נשלחו לנמען, אביאל אלגרבלי בן ה-25, אחד משלושת הנאשמים, מסרונים אודות הגעתה של החבילה, כמקובל.

מכתב האישום עולה שהנאשם טאמירו מולה בן ה-23 שילם בכרטיס אשראי של אלגרבלי את המכס הנדרש ובלש משטרה, שהתחזה לשליח דואר ישראל, מסר לאלגרבלי את החבילה. ע"פ כתב האישום מולה חבר לאלגרבלי והעביר ממנו את המשלוח לליאור אמונה בן ה-24, הנאשם המרכזי בפרשייה בצידה הישראלי, ושבדירתו החל לקלף את הניילון בו היה ארוז השטיח, תוך ניסיון להפריד ממנו את הסם הצמיגי. תוך כך, הוא גילה את מכשיר המעקב, הבין כי נפל בפח, יצא מהדירה, הניח את השטיח בארון השירות של הבניין והסתלק מהמקום. מאוחר מדי. מכשיר העיקוב שהותקן על השטיח תיעד בווידאו עם סאונד את אמונה עם מולה כשהשניים מחזיקים בשטיח ומשוחחים אודותיו, תוך שאמונה תמה בחשד, "כמה ידיים עבר והאם המשטרה הייתה מעורבת", וכי "זה לא בדיוק מה שהסבירו לו", ושהוא "צריך לדבר עם 'הפרופסור' שיסביר לו איך לפעול עם השטיח'".

נאשמים בפרשת שטיח הקוקאין. ללא, אתר רשמי
(מימין) ליאור אמונה, אביאל אלגרבלי, טאמירו מולה, נאשמי פרשת שטיח הקוקאין/אתר רשמי, ללא

הוא נמלט למקום מסתור עד שנעצר ע"י בלשי ימ"ר חוף כמה ימים לאחר מכן. במשטרת ישראל אמרו כי אביו של אמונה עצור בפרו, ככל הנראה לא בקשר למשלוח זה, אבל מתעניינים עדיין אם היה קשור בדרך זו או אחרת. בחקירותיהם בימ"ר שמרו כל השלושה על שתיקה, לא הגיבו לראיות לכאורה שהוטחו בהם, ולא מסרו לחוקרים כל גרסא.

בפרו אומרים כי הפרשה היא חלק ממלחמת החורמה של המינהלת הלאומית למלחמה בסמים במשטרה שפירקו את ארגון הפשיעה הישראלי המכונה שם "מוסטפה", שרוב חבריו ישראלים ושעסק בייצוא כמויות גדולות של סמים לחו"ל, תוך הסוואה של הסחורה הבלתי חוקית במשלוחים דומים של שטיחים, שנשלחו דרך נמל קלאו שליד לימה הבירה. החקירה בפרו נמשכה חדשים ארוכים. משטרת פרו אומרת כי בבעלותם של מעורבים בפרשה היו אחוזה, כלי רכב מפוארים ונכסים יקרים אחרים. בחקירה אחרת שהסתיימה שם אמש נתפסו 40 ק"ג של קוקאין שהוסוו באריזות מוצרי מזון כמו שיבולת שועל, קינואה, וקפה, ככל הנראה בדרך לאירופה דרך נמל התעופה הבינלאומי חורחה צ'אבס.

לא כל החשודים שנעצרו עומדים לדין. כנגד אלגרבלי הוגש כתב אישום רק בגין אחזקת הסם שלא לשימוש עצמי. כנגד אמונה ומולה רק בגין ניסיון לאחזקת הסם, בנוסף לעבירת היבוא ועבירת שיבוש מהלכי המשפט. החשד לקשירת הקשר לא התגבש לכלל אישום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות ברצח המנוחה ביאן עבאס בכפר כנ,א, 22 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים/דוברות משטרת ישראל

פקד אפי פרידמן, סגן ראש צוות החקירה בימ"ר חוף אמר הבוקר כי "פעילות נחושה ויצירתית של חוקרי ובלשי הימ"ר חשפה מזימה לייבא ארצה את הסם המסוכן. לצד תיקי הרצח והאלימות החמורה אנו ממשיכים לפעול באופן סמוי וגלוי גם בתחום סיכול ייבוא סמים המרעילים את הציבור, כל זאת למען הגנה על שלומו וביטחונו של הציבור".

הפרקליטות מבקשת את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. היום בשני דיונים קצרים שקיים השופט עמית מיכלס ובהסכמת עו"ד שי נודל המייצג את אמונה, עו"ד שלומי מלכה המייצג את מולה ועו"ד ברוך גדע המייצג אתצ אלגרבלי והלומדים את תיק החקירה, הוא קבע דיונים לגופה של הבקשה בעוד מספר שבועות, ובינתיים האריך את מעצרם עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully