וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי תושבים מפונים בקנדה בשל שריפות ענק: "עניין של חיים ומוות"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 19:30

במחוז קולומביה הבריטית משתוללות כ-400 דליקות, והרשויות הורו ל-30 אלף תושבים נוספים להיערך לפינוי. בטריטוריות הצפון-מערביות, האש ממשיכה להתפשט לבירה המחוזית, שהתרקונה כמעט לחלוטין. בספרד פונו כ-12 אלף איש בשל שריפות באי הנופש טנריף

שריפה במחוז קולומביה הבריטית, קנדה, 19 באוגוסט 2023. רויטרס
לא מצליחים להשתלט על האש. שריפה בקולומביה הבריטית/רויטרס

כ-35 אלף תושבים נדרשו להתפנות ביממה החולפת מבתיהם במחוז קולומביה הבריטית בקנדה, שבו משתוללות קרוב ל-400 שריפות. המדינה, שחווה את עונת השריפות הקשה בהיסטוריה שלה, מתמודדת בסך הכול עם כאלף מוקדי בערה שונים.

בקולומביה הבריטית הרשויות הגבילו את הנסיעה לקלוונה, עיר בת 132 אלף תושבים, האפופה בעשן משריפות סמוכות העוטף את אגם אוקנגן. שריפות כילו בתים במערב קלוונה הסמוכה, עיר בת 36 אלף תושבים, והרשויות הטילו הגבלות תנועה גם על העיירות קמלופס, אוליבר, פנטיקטון, ורנון ואוסויוס.

השר לניהול מצבי חירום בפרובינציה, בווין מא, אמר כי הרשויות "לא יכולות להדגיש מספיק חזק עד כמה זה קריטי למלא אחר הוראות הפינוי". הוא הוסיף כי "זה עניין של חיים ומוות לא רק עבור תושבי הבתים האלו, אלא גם עבור צוותי החירום שלעתים קרובות יחזרו כדי לנסות להפציר באנשים לעזוב".

מאות קילומטרים צפונה, שריפת ענק ממשיכה להתפשט לכיוון העיר ילואונייף, בירת הטריטוריות הצפון-מערביות, שפונתה מתושביה בימים האחרונים. גורם מקומי אמר ביום שישי, שהיה המועד האחרון לפינויה, כי כמעט כל 20 אלף התושבים עזבו את העיר, ברכב או במטוס.

השר לאיכות הסביבה והקהילות, שיין תומפסון, אמר כי אנשים מסוימים בחרו למצוא מחסה במקום, אך הפציר במקומיים לעזוב.

מדענים אומרים ששינויי האקלים מגבירים את תדירותם ועוצמתם של אירועי מזג אוויר קיצוניים, שנצפו במהלך הקיץ הנוכחי ברחבי העולם. מוקדם יותר החודש נספו יותר מ-110 איש בשריפה קטלנית בהוואי, שהחריבה את עיירת הנופש ההיסטורית להיינה.

באי הספרדי טנריף, יותר מ-12 אלף איש פונו מבתיהם בשל שריפה שנותרה ללא שליטה למרות שיפור קל בתנאי מזג האוויר במהלך הלילה.

הגבעות הסמוכות לאזורים מיושבים הוארו במהלך הלילה בלהבות כתומות, בעוד שעשן שחור וסמיך היתמר לשמיים. שירותי החירום באי אמרו אתמול בערב כי השריפה מאיימת על עשרה ישובים, אם כי 11 פונו כאמצעי זהירות. אזורי תיירות מרכזיים בטנרף, שהוא חלק מהאיים הקנריים, לא נפגעו, ושני שדות התעופה באי פועלים כסדרם.

האש כבר התפשטה על פני שטח של יותר מ-80 קמ"ר, וברדיוס של 70 ק"מ. בתחילה העריכו הרשויות כי 26 אלף תושבים יתפנו מבתיהם, אך הן עדכנו את ההערכה שלהן כלפי מטה. פרננדו קלביחו, נשיא מחוז האיים הקנריים, אמר כי פעולות הכיבוי, הגדולות ביותר בהיסטוריה של טנריף, מנעו נכון לעכשיו הרס של בתי מגורים.

עשרות אלפים פונו בזמן שריפה בוערת ללא שליטה על טנריף בספרד/צילום: רויטרס

ההוראות לפינוי תושבים ניתנו אתמול בשל החמרה בתנאי מזג האוויר. במסיבת עיתונאים שכינסה אתמול בערב, תיארה ראש הממשלה המקומית, רוזה דבילה, את השריפה כ"הרסנית" ואמרה כי היא אילצה פינוי נוסף של תושבים.

השריפה פרצה ביום רביעי בפארק לאומי הררי סביב הר הגעש טיידה - הפסגה הגבוהה ביותר בספרד.
במהלך הקיץ הנוכחי, תנאי חום קיצוני ויובש תרמו להתלקחותן של שריפות חריגות באירופה, כולל באי הספרדי לה פלמה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully