וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל שהופקד על שיקום הנוטרדאם נהרג בטיפוס הרים

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 12:38

גופתו של הרמטכ"ל לשעבר ז'אן לואי ז'ורז'לין בן ה-74 נמצאה בפירנאים, אחרי שככל הנראה צנח מגובה של 2,650 מטר. "האומה איבדה את אחד מחייליה הגדולים", ספד מקרון לגנרל, שאותו מינה לפקח על שיקום הקתדרלה שנשרפה ב-2019

הגנרל ז'אן-לואי ז'ורז'לין לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון בסיור בעבודות השיקום של קתדרלת נוטרדאם בפריז, 15 באפריל 2022. רויטרס
הגנרל ז'אן-לואי ז'ורז'לין לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון בסיור בעבודות השיקום של קתדרלת נוטרדאם בפריז, 15 באפריל 2022/רויטרס

גנרל צרפתי, שהופקד על שיקום נזקי השריפה בקתדרלת נוטרדאם, נהרג במהלך טיול בהרי הפירנאים. כוחות שיטור באזור גילו את גופתו של ז'אן לואי ז'ורז'לין, בן 74, הרמטכ"ל לשעבר, לאחר שלא חזר לבקתה שבה הוא שהה.

על פי ההערכות, הוא צנח מהר ואלייה שבדרום-מערב צרפת, מגובה של 2,650 מטר. התביעה הציבורית בפוואה אישרה אתמול (שבת) כי גופתו זוהתה רשמית והיא מתייחסת למותו של הגנרל כאל תאונה.

"עם מותו של הגנרל ז'אן לואי-ז'ורז'לין, האומה איבדה את אחד מחייליה הגדולים, צרפת איבדה את אחד ממשרתיה הגדולים ונוטרדאם איבדה את המנהל הראשי של שיקומה", כתב הנשיא עמנואל מקרון, שמינה אותו לאחראי על שיקום הקתדרלה בפריז אחרי שריפתה ב-2019.

מקרון הבטיח אחרי השריפה לבנות מחדש את הקתדרלה בתוך חמש שנים, בתחזית שרבים ראו כאופטימית מדי.

שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019. רויטרס
שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019/רויטרס

ז'ורז'לין, בוגר האקדמיה הצבאית המובחרת סן-סיר, הצטרף תחילה לחיל הרגלים ולאחר מכן עבר לחטיבת הצנחנים לפני שחזר לחיל הרגלים. הוא גם התאמן במכללת הפיקוד והמטה הכללי של של צבא ארצות הברית בפורט ליונוורת'; הוא שירת באלג'יריה, לבנון ובבוסניה; ופיקח על פעילות של צבא צרפת בחוף השנהב ובאפגניסטן.

הוא כיהן כרמטכ"ל וכיועץ מיוחד של נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק בין 2002 ל-2006. אחרי שמונה בידי מקרון לפקח על עבודות השיקום של נוטרדאם, אמר ז'ורז'לין הקתולי כי "זה לא חריג לבחור קתולי למשימה כזו. התפקיד שלי הוא להחזיר את הקתדרלה לדת הקתולית בתנאים הטובים ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully