וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי הותקף מחוץ לבר ברחובות: "שאל אם אני גיי ואז הייתי על הרצפה"

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 16:37

אורי לב, בן 31, הותקף ברחוב במהלך בילוי על ידי אדם זר. "אתה מתחיל את הערב בסבבה, ואז אתה צריך לקום מהרצפה בעיר שלך, במקום שלך. לא חשבתי שזה יקרה לי". לב מטופל בביה"ח לצד ליווי של אנשי הקהילה הגאה, ומתכוון להגיש תלונה במשטרה

אורי לב, חבר בקהילה הגאה שהותקף ברחובות
19.8.23. באדיבות המצולמים
אורי לב, חבר בקהילה הגאה שהותקף ברחובות 19.8.23/באדיבות המצולמים

אורי לב, בן 31 מרחובות, הותקף אתמול (שישי) בערב בעיר, לאחר שלטענתו, אדם ברחוב זיהה אותו כחבר בקהילה הגאה ותקף אותו. בסרטון אורי סיפר כיצד הוא יצא לבילוי בבר ברחוב הרצל המרכזי ולפתע אדם זר פנה אליו ברחוב.

"בא מישהו ובשיא הביטחון שלו, שואל אותי 'אתה גיי?'" שיחזר אורי בסרטון. "ואני התבאסתי, אני מי שאני. ואז אתה על הרצפה, זה הרגע שאתה זוכר, שאתה על הרצפה ואתה עכשיו צריך לקום בעיר שלך, במקום שלך, במקום הבטוח שלך. לא חשבתי שזה יקרה לי. עוד אחד לסטטיסטיקה, זה מה שאני מרגיש". עוד הוסיף בסרטון: "אתה מתחיל את הערב בסבבה, רוצה לצאת לפאב ברחובות, לא איזו עיר חשוכה כמו באר שבע או אשקלון או ירושלים".

אורי הצליח להגיע לאחד מהברים הקרובים, שם הוזעקה עזרה והוא פונה לטיפול בביה"ח קפלן. כעת אורי מטופל בביה"ח לצד ליווי של אנשי הקהילה הגאה שעוזרים לו, ומתכוון להגיש תלונה במשטרה. "משעות הבוקר אנחנו נמצאים בקשר רציף עם אורי", סיפר אלון אופנהיימר, רכז קהילה גאה ברשות לביטחון קהילתי ברחובות. "חברים שונים מהקהילה המקומית הציעו את עזרתם ואנחנו מלווים את אורי בשלבים השונים של טיפול המקרה, מליווי לבית חולים ופנייה להגשת תלונה במשטרה. אנחנו מזועזעים ממקרה התקיפה החמור שהוא השני בחודש האחרון בעיר. אנחנו קוראים למשטרה למצות את הדין עם התוקפים ולפעול למען הביטחון של חברי הקהילה הגאה בעיר".

זהר בלום, מועמד לראשות העיר ומחזיק תיק החינוך מסר בתגובה לאירוע: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות הגואה כלפי הקהילה הלהט"בית ומזועזע מהתקיפה על רקע נטייה המינית של אורי לב, תושב העיר. משעות הבוקר אני נמצא בקשר ישיר עם אורי ועם נציגי הקהילה בעיר, מעניק לו את כל הסיוע הנדרש ואת התמיכה. לצערי, לפני פחות מחודש אירע בעיר אירוע דומה שבו הותקף צעיר אחר, עדי דוידוב על רקע נטייתו המינית. המקרים המצערים והמקוממים האלה, מבהירים לנו שלמרות שהעיר רחובות ידועה כעיר סובלנית, עלינו לצאת לדרך חדשה שתניף את הדגל הליברלי בגאווה ותפעל למען שוויון לכלל האוכלוסיות והמגזרים וביניהן כמובן הקהילה הגאה".

חבר מועצת העיר רחובות אסף אל-בר כינה את המקרה "חמור ומזעזע", והאשים גורמים פוליטיים בהסתה נגד הקהילה הלהט"בית. "זה אירוע שני תוך כמה שבועות, בפעם שעברה נזרקה אבן ועכשיו אלימות ישירה. קצת לפני כן היה דגל שנשרף וכמובן קללות וקריאות גנאי. מילים הופכות לפעולה. ההסתה הפרועה נגד הקהילה הלהטבית מצד גורמי פוליטיים חסרי אחריות ומשולחי רסן, ההסתה נגד הקהילה מצד גורמים דתיים ומחזירים בתשובה, היא הגורם שמאחורי האלימות הזו. אני קורא לכל הקולות השפויים להתאחד סביב קריאה ברורה להפסקת ההסתה, ישירות ובעקיפין. אני קורא לגורמי אכיפת החוק, להתחיל לאכוף הסתה אנטי להט"בית קלה כחמורה".

איטל בציר אלשיך, גם היא חברת מועצה, מסרה כי "האווירה הקיצונית ברחובות מקבלת ביטוי מעשי. זהו המקרה השני של אלימות כלפי הקהילה הגאה תוך פחות מחודש, וברור שהרוחות הרעות המנשבות בממשלה נותנות אותותיהם גם בערים. אני מצפה מראש העיר לצאת ולגנות בצורה מפורשת ולדרוש חקירה משטרתית. זו חציית קו אדום, לא ניתן לגזענים ולחשוכים להשליט פה טרור ופחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully