וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרוגים ו-129 פצועים במתקפה רוסית בצפון אוקראינה: "תיאטרון ובית חולים נפגעו"

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 20:19

בין הקורבנות מפגיעת טיל במרכז העיר צ'רניהיב גם ילד בן שבע, ו-15 ילדים נוספים נפצעו. רבים היו בדרכם לכנסייה, ובמתקפה נפגע קשה מבנה תיאטרון שבו נערך אירוע של יצרני רחפנים. זלנסקי: "יום של כאב ואובדן". ברוסיה, מל"ט אוקראיני פגע בשדה תעופה צבאי וגרם נזק למטוס

7 הרוגים ויותר מ-100 פצועים בהתקפה רוסית על העיר צ'רניהיב/רשתות חברתיות

לפחות שבעה בני אדם - בהם ילד בן שש - נהרגו ו-129 איש נוספים נפצעו מטיל רוסי שפגע בכיכר בעיר צ'רניהיב שבצפון אוקראינה - כך אמר היום (שבת) משרד הפנים במדינה. לפי הרשויות, תושבים היו בדרכם לכנסייה כדי לציין חג נוצרי בעת המתקפה.

"טיל רוסי פגע במרכז העיר, בצ'רניהיב שלנו", כתב נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בחשבון הטלגרם שלו. "כיכר, אוניברסיטה ותיאטרון". זלנסקי, שנמצא בביקור בשבדיה, הוסיף: "יום שבת רגיל שהפך על ידי רוסיה ליום של כאב ושל אובדן". שר הפנים, איגור קלימנקו, אמר כי בין הפצועים 15 ילדים ו-15 שוטרים, כשמבצע החילוץ וההצלה נמשך.

בסרטון שפרסם זלנסקי נראו הריסות מפוזרות ברחבי הכיכר, מול מבנה תיאטרון, שבסמוך לו חנו מכוניות שספגו נזקים כבדים. הגג של מבנה התיאטרון הניאו-קלאסי נהרס בתקיפה, שגם ניפצה דלתות וחלונות בבנייני דירות סמוכים ובחזיתות חנויות. בסרטון אחר שפורסם ברשתות החברתיות נראה פיצוץ אדיר שאירע מאחורי אישה לבושה בלבן.

מריה ברלינסקה, מנהלת של מרכז העוסק בתמיכה בכוחות האוויריים של אוקראינה, אמרה כי בתיאטרון התקיים מפגש של יצרני רחפנים. עם זאת, בפוסט שכתבה בפייסבוק היא הדגישה כי מיקום המפגש היה ידוע למשתתפים רק כמה שעות לפני תחילתו. ראש העיר אישר כי האירוע אכן התקיים בתיאטרון, אך הוא לא אמר שזה הפך אותו למטרה עבור רוסיה.

פיצוץ במהלך התקפה רוסית על העיר צ'רניהיב, אוקראינה, 19 באוגוסט 2023. טוויטר, צילום מסך
פיצוץ במהלך התקפה רוסית על העיר צ'רניהיב, אוקראינה, 19 באוגוסט 2023/צילום מסך, טוויטר

צ'רניהיב, שנמצאת כ-145 ק"מ מצפון לבירה קייב, מוכרת בזכות השדרות הירוקים שלה וכנסיות בנות מאות שנים. המחוז נכבש חלקית על ידי הכוחות הרוסיים שפלשו מבלארוס בפברואר 2022, אך מאז נסיגתם המצב באזור היה בטוח יחסית בהשוואה לאזורים אחרים באוקראינה.

רוסיה הגבירה לאחרונה את מתקפות הטילים והמל"טים שלה נגד ערים הנמצאות הרחק מקו החזית במזרח ובדרום, והבוקר אמר חיל האוויר האוקראיני כי הוא הפיל 15 מ-17 המל"טים המתאבדים מתוצרת איראן ששיגרה הלילה מוסקבה.

שני הצדדים הגבירו את השימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים ככל שהמלחמה התארכה, ואוקראינה החלה לתקוף באמצעותם בעומק רוסיה בתדירות הולכה וגדלה. היום אמרה מוסקבה כי מל"ט פגע בשדה תעופה צבאי במחוז נובגורד, הרחק מהחזית, והסב נזק לאחד מהמטוסים בו. לפי דיווחים, מפציצים אסטרטגיים רוסיים חונים בשדה זה.

בנוסף לכך, משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הוא השמיד מל"ט אוקראיני במחוז בלגורוד, הגובל באוקראינה, ואחד נוסף הופל באמצעים אלקטרוניים בסמוך לבירה מוסקבה. בשבועות האחרונים ספגה הבירה הרוסית התקפות מל"טים חוזרות ונשנות, וחלקן הסבו נזקים למגדלים בלבה של העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully