וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנים אחרי שנעצר: הישראלי שנתפס עם גת בטורקיה ישוחרר

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 21:58

ב-2019 נעצר דני אווקה בחשד שניסה להבריח גת דרך טורקיה, חומר שנחשב אסור במדינה, ונגזרו עליו 10 שנים בכלא. בסוף השבוע הקרוב הוא צפוי להשתחרר, לאחר התערבות ישירה של הנשיא הרצוג ושר החוץ כהן בחודשים האחרונים

בוידאו: נעצר בטורקיה לאחר שנחשד שניסה להוציא מהמדינה פעמון נחושת עתיק/מצלמות אבטחה

האזרח הישראלי דני אווקה שנידון למאסר של עשר שנים על הברחת גת בטורקיה יוחזר לישראל - כך הודיע היום (שישי) משרד החוץ. בעקבות מצבו ההומניטרי של אווקה שלח לאחרונה שר החוץ אלי כהן איגרת למקבילו הטורקי בה ביקש להתחשב במצבו המיוחד. אווקה כלוא בטורקיה מ-2019 בחשד להברחת גת - הנחשב לחומר אסור במדינה, וצפוי לחזור לישראל בסוף השבוע הקרוב.

בשבועות האחרונים, בין היתר בעקבות התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, חלה התקדמות משמעותית בתהליכים לשחרורו וכעת הוא צפוי לצאת לחופשי אחרי כמעט חמש שנים בהן שהה בטורקיה בתנאי מאסר שונים.

שר החוץ אלי כהן אמר כי מדובר במקרה הומניטרי רגיש. "אני מודה לעמיתי שר החוץ הטורקי פידאן על ההבנה של הצורך הדחוף בקידום שחרורו של דני אווקה", אמר. "היחסים המתחממים בין ישראל לטורקיה תרמו רבות לקידום הנושא עד לסוף הטוב. מאחל לדני לחזור לישראל ולחיק משפחתו אחרי השנים הלא פשוטות".

שדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול. זיו ריינשטיין
שדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול/זיו ריינשטיין

מדינת ישראל שותפה לאמנה עם עשרות מדינות בעולם המאפשרת לאסיר ישראלי לבקש את ריצוי עונש המאסר שלו בישראל. אלא שהמקרה של דני אווקה נקלע לתסבוכת משפטית קפקאית: אחד מסעיפי החוק המגדיר את התנאים המקדמיים למימוש הזכות הזו דורש כי העבירה בגינה נדון בחו"ל מהווה עבירה גם בישראל.

יחד עם זאת קובע סעיף אחר בחוק כי לשרי ממשלה שיקול דעת והם רשאים לפטור אסיר מסוים מתנאים שונים, בהם התנאי הזה. הייתרון במעבר לישראל מקנה גם את הזכות לבקש קיצור המאסר בשליש, כמקובל בישראל. במקרה של אווקה מסתמן כי לא יידרש למימוש זכות זו כיוון שכאמור לעיל עבירת הסמים בה הורשע אינה עבירה בישראל ולא ניתן יהיה לכלוא אותו כלל ולמעשה הוא משוחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully