וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המחלוקת על שכר המתמחים - ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 23:52

מתווה קיצור התורנויות עתיד להיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר, ובהסתדרות הרפואית טוענים כי שכר המתמחים צפוי להיפגע. המשמעות של ההכרזה היא שבעוד שבועיים תוכל ההסתדרות להכריז על עיצומים או שביתה במערכת הבריאות. "ראוי היה שהמדינה לא תתקטנן על זוטות", מסרו מטעמם

בווידאו: בכינוס ההסתדרות הרופאים בישראל הובעה תקווה שהקתציב שהובטח ינתן "בלי טריקים ובלי שטיקים"/צילום: הר"י

ההסתדרות הרפואית בישראל הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה בשל פגיעה לטענתם בשכר של הרופאים המתמחים במסגרת מתווה קיצור התורנויות שעתיד להיכנס לתוקף בחודש ספטמבר. משמעות ההכרזה של ההסתדרות היא שבעוד כשבועיים יוכלו בארגון להכריז על עיצומים או שביתה במערכת הבריאות בישראל.

"בתקופה בה אנו נמצאים, כשרופאים רבים שוקלים אם להישאר במערכת הבריאות הישראלית או לעשות רילוקיישן - ראוי היה שהמדינה לא תתקטנן על זוטות ולא תנסה להכשיל את המהלך. אנחנו קוראים לאוצר לחזור בו מעמדתו ולאפשר למתווה לצאת לדרך בזמן ובהצלחה, תוך שימור תנאי הרופאים המתמחים", מסרו בהודעה.

פרופק ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. דוברות ההסתדרות הרפואית, אתר רשמי
פרופק ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית/אתר רשמי, דוברות ההסתדרות הרפואית

עיקר המחלוקת שעומדת בבסיס סכסוך העבודה היא כמה שעות יצטרכו המתמחים בפריפרייה להוסיף כדי שהשכר שלהם לא יפגע כתוצאה מקיצור שעות התורנויות ובאיזה סכום תתומחר כל שעה. סוגיה נוספת היא יום החופש אחרי תורנות - בשביל שיום החופש יחול גם על ההסדר של 21 שעות, צריך לפתוח את ההסכם הקיבוצי הכולל וזה צעד שבשלב זה לא מעוניינים לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully