וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר בצפון קנדה מפונה בשל שריפות ענק: "חסר תקדים"

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 22:30

20 אלף תושבי ילואונייף שבטריטוריות הצפון-מערביות נדרשו לעזוב את בתיהם בשל התקרבות האש. "אני יודעת שכולם כבר התעייפו, אבל אין דרך אחרת לתאר זאת", אמרה ראש הממשלה המקומית. אחת המפונות סיפרה שהם ברחו דרך האש: "הבן שלי אמר לי, 'אימא, אני לא רוצה למות'"

תושבים מתפנים בעקבות שריפות מהעיירה ילואונייף, קנדה, 16 באוגוסט 2023. רויטרס
תושבים מתפנים בעקבות שריפות מהעיירה ילואונייף, קנדה, 16 באוגוסט 2023/רויטרס

אחת הערים הגדולות ביותר בצפון קנדה מפונה מתושביה בשל החשש משריפת יער גדולה המתקרבת לשטחה. הרשויות הורו ל-20 אלף תושבי ילואונייף, בירת פרובינציית הטריטוריות הצפון-מערביות, להתפנות עד מחר (שישי) בשעות אחר הצהריים בעוד שהאש הגיעה למרחק של כ-16 ק"מ מהעיר.

הטריטוריות הצפון-מערביות הכריזו על מצב חירום ביום שלישי, בעודן מתמודדות עם 240 שריפות יער שונות. השר להגנת הסביבה של הפרובינציה, שיין תומפסון, אמר במסיבת עיתונאים אתמול כי האש התעצמה וכעת יש "איום אמיתי" על ילואונייף. "אני רוצה להדגיש שהעיר לא נמצאת בסכנה מידית", אמר. "אבל ללא גשם, ייתכן שזה יגיע לפאתי העיר בסוף השבוע. אתם מסכנים את עצמך ואחרים אם אתם בוחרים להישאר".

ראש ממשלת הטריטוריות הצפון-מערביות, קרולין קוצ'ריין, אמרה כי הפינוי של העיירה הוא "חסר תקדים". לדבריה, "אני יודעת שכולם התעייפו מהמילה הזו, אבל אין דרך טובה יותר לתאר את המצב בטריטוריות הצפון-מערביות". שירותי הטלפון והאינטרנט הושבתו גם כן בפרובינציה המרוחקת.

הממשל המקומי אמר כי הצבא יסייע בפינוי אווירי של כמה קהילות, כולל מילואונייף, שיהיה הנרחב ביותר בהיסטוריה של הפרובינציה. רוב המפונים הועברו דרומה, לפרובינציית אלברטה השכנה, ללא אינדיקציה ברורה למועד שבו יוכלו לשוב לבתיהם.

תושבים מתפנים בעקבות שריפות מהעיירה ילואונייף, קנדה, 16 באוגוסט 2023. רויטרס
תושבים מתפנים בעקבות שריפות מהעיירה ילואונייף, קנדה, 16 באוגוסט 2023/רויטרס

ליזה מנדי, אחת המפונות, סיפרה לרשת CBC כי המכונית שלה נמסה כשהיא ומשפחתה נסעו דרך האפר בעודם נמלטים מהעיירה כבר ביום ראשון. לדבריה, הפגוש של המכונית החל להנמס, השמשה הקדמית נסדקה והיא התמלאה עשן. "אי אפשר היה לראות כלום - נסענו דרך גחלים", אמרה. "בני בן השש אמר לי, 'אני לא רוצה למות, אמא', והוא חזר ואמר את זה כל כך הרבה פעמים".

שריפה אחרת מאיימת על היי ריבר, עיירה אחרת בפרובינציה, והרשויות קראו לכל התושבים שנותרו בה להתפנות מידית. השריפה התקדמה 30 ק"מ בתוך כמה שעות, בשל רוחות חזקות יותר שנשבו השבוע, וגרמה לסגירתו של אחד משני הכבישים היחידים מהעיירה. היא כעת נמצאת כעשרה ק"מ מהעיירה, שסובלת ממחסור במזון ובדלק. ראש העיירה, קנדיס ג'יימסון, אמרה כי כביש היציאה מהיי ריבר הוא "בוגדני".

לפי ראש עיירת אנטרפרייז, ביתם של 120 בני אדם, "90% ממנה נמחקו" בשריפה שפרצה בה השבוע.

קנדה חווה את עונת השריפות הקשה ביותר בהיסטוריה המתועדת שלה, עם כמעט 1,100 מוקדי בעירה ברחבי המדינה נכון לאתמול. מומחים הצביעו על אביב חם ויבש מהרגיל כסיבה לגל השריפות החריג, כשמדענים אומרים כי שינויי האקלים מגבירים את הסיכון למזג האוויר החם והיבש שעלול לתדלק שריפות כמו אלו שנחזות במקומות רבים בעולם, כולל זו הקטלנית בהוואי שגבתה את חייהם של לפחות 110 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully