וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני נפגש עם בן סלמאן בערב הסעודית: "היחסים בדרך הנכונה"

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 16:12

עבדאללהיאן הגיע לביקור גומלין בממלכה, בהמשך להפשרה בין היריבות האזוריות, ונועד עם מקבילו ועם יורש העצר, בפגישה הרמת-דרג ביותר בין שתי המדינות מאז חידשו את יחסיהן במרץ. בטהראן תיארו את הפגישות כטובות, והתייחסו במרומז גם לנורמליזציה עם ישראל: "מפיצה פילוג"

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נפגש היום (שישי) עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בג'דה, בהמשך להפשרה ביחסים בין שתי היריבות המרות. זהו המפגש הרם-דרג ביותר בין המדינות מאז שהכריזו על נורמליזציה ביחסים ביניהן מוקדם יותר השנה.

המשלחת האיראנית, שצוטטה בידי התקשורת בארצה, אמרה כי המפגש היה "טוב מאוד". ובסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית דווח כי הצדדים דנו בהתפתחויות הבינלאומיות והאזוריות.

עבדאללהיאן הגיע אתמול לממלכה הסונית, ונפגש עם מקבילו הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן, אחרי שהשגרירות האיראנית בריאד נפתחה לאחרונה מחדש אחרי כשבע שנים. הוא אמר שהיחסים בין טהראן לריאד "בדרך הנכונה", והדגיש גם את החשיבות בהתמקדות בסוגייה הפלסטינית.

"המשטר הציוני זומם להפיץ פילוג ועוינות באזור", אמר שר החוץ האיראני במסיבת עיתונאים משותפת עם בן פרחאן, על רקע המאמצים של ארצות הברית לרתום את ערב הסעודית להסכם נורמליזציה עם ישראל. בנוסף לשורת דרישות ביטחוניות שהציבו בריאד לוושינגטון, הם גם דורשים ויתורים מסוימים עבור הפלסטינים, אולם לאור הרכבה של הממשלה קשה לראות זאת יוצא לפועל.

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדולהיאן עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן. 18 באוגוסט 2023. רויטרס
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדולהיאן עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן. 18 באוגוסט 2023/רויטרס

עד לפני חודשים אחדים, היה קשה לדמיין שמנהיגה בפועל של ערב הסעודית, שתיאר בעבר את מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי בתור "היטלר", ייפגש עם שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית.

ואולם, בן סלמאן מוביל בשנים האחרונות מדיניות של נורמליזציה עם מדינות האזור, לאור היחסים המורכבים בין ערב הסעודית לבעלת בריתה הוותיקה ארצות הברית, במיוחד תחת ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן. מי שתיווכה בין איראן לבין ערב הסעודית הייתה סין, שבה רואה ארצות הברית את האיום המרכזי ביותר על האינטרסים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully