וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס יפסיק להחתים אסירים שאוכלים כשרות מהדרין על הצהרה שאינם צורכים סמים

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 11:42

בעקבות פנייה של השר משה ארבל, הרשות להגנת הפרטיות התערבה והנוהל שונה. "מדובר במעקב שוטף אחר רכישות האסירים שעל בסיסו מתקבלות החלטות שעשויות לפגוע בזכויותיהם", כתב ארבל. "אין מטרה ביטחונית בניהול מאגר המידע המקיף"

בווידאו: סא"ל דן שרוני המואשם בעבירות מין בחיילות צפוי להשתחרר לראשונה מהכלא/שלומי גבאי

שירות בתי הסוהר יפסיק להחתים אסירים שצורכים אוכל כשר למהדרין על טופס שבו הם מצהירים שהם אינם מעורבים או משתמשים בסמים. השינוי הגיע בעקבות פנייתו של שר הפנים והבריאות, משה ארבל, שפנה לרשות להגנת הפרטיות כדי לבדוק אם המאגר ששב"ס מחזיק ובו כל האסירים שצורכים אוכל כשר למהדרין הוא חוקי.

ארבל פנה לרשות להגנת הפרטיות לאחר שאסיר שרכש עוגייה שאינה בכשרות מהדרין בקנטינה הפסיק לקבל אוכל כשר למהדרין בבית הסוהר השרון בו הוא כלוא.

אילוסטרציה תא מעצר בית כלא. ShutterStock
יפסיקו לחתום על הצהרה. אילוסטרציה/ShutterStock

בפנייתו כתב ארבל: "מדובר במעקב שוטף אחר רכישות האסירים, העדפותיהם הקולינריות, וחמור מכך - הדתיות. זהו מעקב שעל בסיסו מתקבלות החלטות מנהלתיות שעשויות לפגוע בזכויות האסירים. יובהר, המזונות והמוצרים שמוצעים בקנטינה מלכתחילה זכו לאישור רשויות הכלא שמצאו כי אין בצריכתם משום סיכון לביטחון הכלא והשוהים בו. אם כן, אין מטרה ביטחונית בניהול מאגר המידע המקיף. בדומה, על מנת לקיים פיקוח הדוק על הכספים שמוצאים בקנטינה, ניתן להסתפק למשל בסך הרכישות הכולל של כל אסיר בחודש או בשבוע פלוני, או לכל היותר בעלות המוצרים שרכש בכל הזדמנות ולא במהות המוצר והכשרות שניתנה לו".

אתמול השיבו ברשות להגנת הפרטיות לארבל שמותר לשירות בתי הסוהר להחזיק במידע איזה אסיר אוכל בכשרות מהדרין ואיזה לא, ואולם נכתב שם כי "בעקבות הפנייה, בכוונת שירות בתי הסוהר להכניס שינוי בטפסים עליהם חותמים האסירים במסגרת הליך הזכאות למזון בכשרות מהדרין, כך שיצוין בהם במפורש דבר עריכת הבדיקות העתיות של רכישות האסיר בקנטינה, ויימחק הקריטריון הנוגע לשאלה האם האסיר "לא מעורב/לא משתמש בסמים", אשר נמצא על ידי שירות בתי הסוהר כלא רלוונטי לבחינת הזכאות לקבלת מזון בכשרות מהדרין".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס
  • כשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully