וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעשה לו עוול, הוא חף מפשע": הישראלי שתקוע חודש וחצי בטורקיה

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 11:17

תושב עכו בן 59 נעצר לפני 10 ימים בשדה התעופה באנטליה בחשד שניסה להבריח פעמון עתיק. למרות שהציג קבלה ותיעוד התומכים בגרסתו, לפיה רכש את הפריט כחוק, נאסר עליו לצאת מהמדינה עד הדיון בעניינו. בנו סיפר לוואלה!: "הוא איש ישר עם עבר ללא רבב, בירוקרטיה מיותרת"

גבר נעצר בטורקיה לאחר שנחשד שניסה להוציא מהמדינה פעמון נחושת עתיק 15 באוגוסט 2023/מלצמות אבטחה

תושב עכו שיצא לחופשה עם משפחתו נעצר לפני עשרה ימים בשדה התעופה של אנטליה עם חזרתו, בחשד שניסה להוציא מהמדינה פעמון נחושת עתיק. הישראל טען כי רכש את הפעמון בצורה חוקית מחנות מוכרת ואף הראה קבלות וסרטוני וידאו שיאשרו זאת. למרות ההוכחות, נאסר על הישראלי לצאת מטורקיה בחודש וחצי הקרובים.

האיש, נגר בן 59 מעכו, נשוי ואב לשלושה, נפש באנטליה יחד עם אשתו, בתו ונכדיו. כשהעביר את כבודתו במכונת השיקוף לנוסעים, נמצא במזוודתו פעמון עתיק, והאיש נלקח לחקירה. הישראלי סיפר כי שלושה ימים קודם לכן, רכש את הפעמון בחנות מוכרת, ואף קיבל ממנה קבלה. מוכרי החנות איששו את גרסתו ואף סיפקו סרטון מצלמת אבטחה שבה הוא נראה בעת שרכש את הפעמון.

גבר נעצר בטורקיה לאחר שנחשד שניסה להוציא מהמדינה פעמון נחושת עתיק 15 באוגוסט 2023. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
פעמון הנחשות העתיק שקנה הישראלי/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

לדבריו של הישראלי, לא היה לו מושג כי מדובר בפריט עתיקות. הישראלי הוסיף והראה את הקבלה על הפעמון, עליו שילם 100 דולרים, בה כתוב כי מדובר ברפליקה. במהלך החקירה סיפר הישראלי כי ראה את הפעמון בחנות בעיר העתיקה של אנטליה, "התאהב" בו וקנה אותו בשל יופיו, בלי שהוא בכלל מודע לערכו ההיסטורי. הוא סיפר כי נשא ונתן על מחירו, והוסיף כי יידע את שני הגברים שמכרו לו אותו כי הוא גר בחו"ל והם הבטיחו לו שלא תהיה בעיה להוציא אותו מטורקיה, תוך שנתנו בידו קבלה עם חותמת החנות.

האיש הבהיר לחוקרים כי הוא אינו סוחר או מבריח, אלא תייר רגיל שהגיע לחופשה במדינה. אולם בטורקיה נטען כי עדיין מדובר בעבירה על החוק, מפני שהפעמון הוא חפץ עתיק המוגן ע"פ החוק לשמירת נכסי מורשת התרבות והטבע של המדינה. כעת, הובא הישראלי בפני שוטר ששחרר אותו ממעצר, אבל אסר עליו לצאת את המדינה תוך שקבע דיון מעקב רק עוד חודש וחצי.

עוד בוואלה!

ישראלי נעצר בחשד לסחר בסמים בפסטיבל מוזיקה בהונגריה

לכתבה המלאה
גבר נעצר בטורקיה לאחר שנחשד שניסה להוציא מהמדינה פעמון נחושת עתיק 15 באוגוסט 2023. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
לא היה בכלל מודע לערכו ההיסטורי של הפעמון", מכונת השיקוף בשדה באנטליה/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

לבני משפחתו של הישראלי לא אפשרו להישאר עמו בטורקיה, והם הועלו לטיסה חזרה לישראל. שתיים מבנותיו טסו כעת חזרה לטורקיה כדי להביא לאביהן תרופות ולחזק אותו. שלומי, בנו של האיש, אומר לוואלה! כי "נעשה לו עוול. אבא שלי חף מפשע. הוא איש ישר עם עבר ללא רבב. מדובר בבירוקרטיה מיותרת. אנחנו מביעים אמון במדינה בראש הממשלה ובכל הגורמים הבכירים סומכים גם על הטורקים ומבינים שהם צריכים להגיע לחקר האמת ורק מייחלים שהכול ייעשה במהירות האפשרית".

סנגורו של הישראלי, עו"ד ניר יסלוביץ', אמר לוואלה! בהתייחסות כי "מדובר בחשדות מופרכים אותם הוא מכחיש מכול וכול וכי הוא מקווה כי בתוך זמן קצר תתבהר אי ההבנה והוא יוכל לשוב ארצה".

ממשרד החוץ נמסר לוואלה! כי "לפני כשבוע התקבל דיווח במחלקה לישראלים בחו"ל על מקרה בו ישראלי נעצר בטורקיה, זאת בעקבות חשד לניסיון הוצאה שלא כחוק לכאורה של פריט אסור. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ נמצאת מאז בקשר עם בני משפחתו וקונסול ישראל באנקרה מטפל במקרה מול הרשויות. יודגש כי אין בסמכות שגרירות להתערב בהליכים משפטיים המתנהלים במדינה אחרת, עם זאת, בעקבות התארכות ההליכים, פועל הקונסול בימים אלה על מנת לזרזם עד כמה שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully