וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטרקציה המבוקשת בירושלים חוסמת לאלפים את הגישה לבית: "נצורים"

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 12:00

אלפי תיירים מגיעים לבקר בגשר גיא בן הינום אלא שהמיצג כולל בתוכו בעיה תכנונית גדולה ללא מקומות חנייה. תושבי כפר סילוואן לא מצליחים להגיע לביתם. "זה עלול לעלות בחיי אדם". בעקבות פניית וואלה!, עיריית ירושלים הודיעה כי תגביר את האכיפה באזור

גשר גיא בן הינום, הגשר התלוי הארוך ביותר בישראל, הפך לאחת האטרקציות הגדולות של הקיץ האחרון בירושלים - ומצליח להביא אלפי תיירים לבקר במורדות הר ציון ועמק גיא בן הינום. אלא שלצד המיצג החינוכי שמושך משפחות רבות בחופש הגדול, מתגלה בעיה תכנונית גדולה.

בעקבות הצפיפות הגדולה באזור, לא תוכננו מקומות חניה להמוני המבקרים. הפתרון היחיד שנותר הוא לחנות על כביש עפר מתחת לגשר - אחת הדרכים הראשיות לכפר סילוואן, כביש גישה בלעדי לאלפי תושבים.

פקקים באזור גשר גיא בן הינום. בירושלים,  15 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
פקקים באזור גשר גיא בן הינום. בירושלים, 15 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

"מאז שנפתח הגשר אנחנו כמעט ולא מצליחים להיכנס לכפר. כל הזמן רכבים חונים על הכניסה כי אף אחד לא מצא להם פתרון אחר", כועס שאדי איברהים, תושב השכונה הנצורה. "אם יגיע אמבולנס - אין לו איך לעבור, כשמכבי אש רוצים לעבור צריך לחכות שתגיע משטרה כדי למצוא את הבעלים. זה עלול לעלות בחיי אדם".

מדובר בפרויקט תכנוני עצום ועתיר תקציבים, שלחניכתו בקיץ הקרוב שותפים רבים: משרד התיירות, המשרד לירושלים, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, חברת מוריה, רשות הטבע והגנים ואחרים. אלא שבשיחות שניהלו תושבי השכונה עם הגופים השונים כדי למצוא פתרון לבעיה נאמר להם ש"נגמר התקציב, וככה זה יהיה בתקופה הקרובה".

פקקים באזור גשר גיא בן הינום. בירושלים,  15 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
פקקים באזור גשר גיא בן הינום. בירושלים, 15 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

לצד הפרויקט שמעמיס על כביש העפר הצר, גם מיזם "אוטו אוכל" שפועל סמוך לגשר בימי שלישי עד חמישי כל הקיץ ומביא מאות מבקרים בכל פתיחה. בימים האחרונים, המשטרה וגורמי אכיפה שונים מוזעקים פעמים רבות לנקודה בעקבות רכבים שחוסמים את הכניסה וחיכוכים בין התושבים שמבקשים להיכנס לשכונה ובין מטיילים שבאו לבלות את החופש הגדול באטרקציה חינוכית. "אנשים חוזרים עייפים מהעבודה, הדבר האחרון שהם רוצים זה לחכות שפקח יאתר את בעל הרכב".

מעיריית ירושלים נמסר: "הגשר הוא בגיא בן הינום, באגן העיר העתיקה, מקום היסטורי, צפוף עם יכולת מוגבלת לפיתוח חניה. לרשות המבקרים בגשר נמצאים מספר חניונים גדולים בסביבה, כדוגמת חניון ממילא, קרתא, כיכר ספרא, מתחם התחנה הראשונה וגן הפעמון, המכילים מאות מקומות חניה ונמצאים במרחק הליכה מהאתר. עיריית ירושלים תגביר את האכיפה באזור, במטרה לאפשר תנועה שוטפת ללא הפרעה לתושבי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully