וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק נשרף כליל בגלל פרוטקשן - חברת הביטוח ביטלה את הפוליסה

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 10:46

בשבוע שעבר הוצתה חנות המזגנים של אמיר שרון בחצור הגלילית כשהחשד הוא שמדובר במעשה על רקע "פרוטקשן". חברת הביטוח הודיעה לשרון במייל על ביטל הפוליסה בהתאם לחוק וטרם פיצתה אותו. בעל החנות זועם: "נגרם לי נזק של 4 מיליון שקל, היה מצופה שגם המדינה תסייע"

בווידאו: שריפה בחנות למזגנים, חצור הגלילית, 8 באוגוסט 2023/מערכת וואלה

חברת הביטוח "שירביט" הודיעה כי היא מבטלת את פוליסת הביטוח של "מרכז האנרגיה" בחצור הגלילית, שעל פי החשד הוצת בשבוע שעבר כשעולה חשד גם שמדובר במעשה על רקע תופעת הפרוטקשן. אמיר שרון, בעל העסק, אמר כי נשלח אליו מייל ובו הודעה לקונית על ביטול הפוליסה.

"בהתאם למידע שהגיע לחברתנו עולה כי קיים שינוי מהותי בסיכון הביטוח בקשר עם הכיסוי שבפוליסה המצוינת בנדון. לאור האמור לעיל, ובהתאם להוראות הדין בחוק חוזה ביטוח, חברתנו תפעל לביטול פוליסת הביטוח שבנדון והחל מבעוד 15 יום מיום שליחת מכתבנו זה, הפוליסה תבוטל על כל המשתמע מכך", נכתב במכתב של חברת הביטוח.

שריפה בחנות למזגנים, חצור הגלילית, 8 באוגוסט 2023. צפון, דוברות כב"ה
הנזק לחנות בליל השריפה/דוברות כב"ה, צפון

"לא טרחו לדבר איתי", האשים בעל החנות בשיחה עם וואלה!. "מדובר בעזות פנים ובחוסר רגישות. אני מבטח את העסק שלי מדי שנה באותה חברה, כואב לי שככה הם מתנהגים. אגב, אין עדיין שום דו"ח רשמי שקובע שמדובר בהצתה, איך הם כבר החליטו שיש שינוי בסיכון הביטוח. אני עכשיו במאבק הישרדות, נגרם לי נזק של כארבעה מיליון שקל, אני במצב הכי גרוע שיכול להיות, תגלו טיפה רגישות".

שרון גם הצביע על כך שהפוליסה בוטלה באופן גורף וכעת אין ביטוח לשלושים עובדיו. "המתקינים יוצאים לעבוד בסיכון, על גגות ובמקומות גבוהים. גם עלולים להיגרם נזקים בזמן העבודה. כרגע אין לי שום כיסוי ביטוחי למצבים של תאונות או נזקים. מה הקשר בין השריפה של העסק לבין ביטוח העובדים?".

בעל העסק מקווה שהוא עדיין יפוצה על ידי חברת הביטוח. "אנחנו בדין ודברים איתם ומקווה שיהיה בסדר אבל הנזקים שלנו כפולים", הוא אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חברת הביטוח "שירביט" ביטלה את פוליסת הביטוח לעסק שנשרף בחצור הגלילית. אוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
המכתב שקיבל בעל העסק/אתר רשמי, ללא
חברת הביטוח "שירביט" ביטלה את פוליסת הביטוח לעסק שנשרף בחצור הגלילית. אוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
חברת הביטוח "שירביט" ביטלה את פוליסת הביטוח לעסק שנשרף בחצור הגלילית. אוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

בעל החנות הוסיף גם כי "היה מצופה שהמדינה תסייע לעסקים ולאזרחים שנפגעים. כשיש מלחמה, המדינה צריכה לפצות את מי שנפגע ופה מדובר במלחמה. מה שקרה לי זה פיגוע, אין הגדרה אחרת למה שקרה לי. המדינה משאירה אותי להתמודד לבד. אני רוצה לחיות ולהתפרנס בכבוד ולתת פרנסה לשלושים עובדים ולא לחיות בפחד".

מעבר לכמות מזגנים גדולה שעלתה באש והנזק שנגרם למבנה, העסק גם לא יכול לעמוד בכל ההזמנות שהיו לו למכירת מזגנים ולהתקנתם. "עכשיו זו שיא העונה ואנשים מחכים שנבוא להתקין להם מזגנים. מדובר בעשרות מזגנים מדי יום. הלקוחות מגלים התחשבות ומוכנים לחכות מספר ימים, אבל לא מעבר לכך. הנזק שנגרם לי הוא נזק אדיר", אמר.

במקרים שבהם לא מבוטלת הפוליסה, כשיש חשד לסחיטת דמי חסות, חברת הביטוח מעלות את הפרמיות ומציבות דרישות לאמצעי מיגון רבים. כלומר, בעלי העסקים נושאים על גבם את המאבק בפרוטקשן ומדובר בהוצאות כלכליות אדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully