וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות באתיופיה: לפחות 26 הרוגים בתקיפה אווירית באמהרה

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 19:26

כ-50 איש נוספים נפצעו בהתקפה על כוחות מיליציה בעיירה במחוז, אך לפי העדויות בין הנפגעים היו גם אזרחים. הצבא הצליח להשתלט מחדש על מרכזי הערים באמהרה, אך לפי ההערכות, המורדים עשויים לפתוח במלחמת גרילה

בוידאו: מבצע באתיופיה, כ-200 אזרחים ישראלים וזכאי עליה חולצו מצפון אתיופיה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפחות 26 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית על עיירה במחוז אמהרה באתיופיה, שבו מתחוללים קרבות בין הצבא לבין מיליציה מקומית. רופא מקומי אמר ל"גרדיאן" כי ההתקפה התרחשה אתמול בבוקר בעיירה פינוט סלאם, שבחלקו המערבי של המחוז, השני בגודלו באתיופיה.

לא ברור כמה מבין ההרוגים היו אזרחים. תושבים אמרו כי ההתקפה כוונה נגד חברי מיליציית פאנו, שהתאספו במרכז העיירה, אבל הם הוסיפו כי כמה עוברי אורח נפגעו גם כן. גורמים בבתי החולים אמרו כי לפחות 50 איש נוספים נפצעו בתקיפה האווירית, שהפכה לאחת התקריות הקטלניות ביותר מאז פרוץ העימותים באמהרה בתחילת החודש.

כוחות המיליציה האתנית השתלטו על כמה ערים ברחבי המחוז, וגרמו לחשש מפני מלחמה נוספת בצפון אתיופיה - תשעה חודשים בלבד אחרי שהסכם הפסקת אש שם קץ לסכסוך אכזרי שהתרחש במחוז תיגראי הסמוך.

המיליציה שחררה אסירים מבתי כלא, הרסו משרדי ממשלה ובזזו כלי נשק מתחנות משטרה. בתגובה, הממשלה הפדרלית באדיס אבבה הכריזה על מצב חירום וניתקה את האינטרנט. טנקים נשלחו לערים הגדולות, כולל לבירת אמהרה, בהיר דאר, וירי ארטילרי פגע בשכונות מגורים. בכמה מקומות, כוחות הביטחון פתחו באש לעבר אנשים שחסמו כבישים. הרשויות לא פירטו כמה אזרחים נהרגו בקרבות.

עקורים מהלחימה במחנה במחוז תיגראי, אתיופיה, 24 ביוני 2023. רויטרס
עקורים מהלחימה במחנה במחוז תיגראי, אתיופיה, 24 ביוני 2023/רויטרס

ביום רביעי האחרון, אחרי כשבוע של לחימה, הממשלה אמרה כי השתלטה מחדש על עריה של אמהרה והבטיחה לחדש את השירותים במחוז. עם זאת, ההערכות הן שהמיליציה עשויה לתכנן קמפיין גרילה, ועימותים דווחו בכמה אזורים כפריים באמהרה.

כוחות מאמהרה לחמו לצד הכוחות הפדרליים בסכסוך בתיגראי, וכבשו כמה שטחים שנויים במחלוקת, אך היחסים עם הממשלה התערערו באפריל, אחרי שהיא הכריזה על תוכנית לשלב כוחות אזוריים בצבא. בני האמהרה, הקבוצה האתנית השנייה בגודלה באתיופיה, אומרים כי קולם לא נשמע בהסכם השלום שסיים את הסכסוך בתיגראי. הם חוששים שהשטחים שכבשו במחיר כבד יוחזרו לתיגראי.

בסוף אפריל, חמושים לא מזוהים, שככל הנראה היו חברים במיליציית פאנו, ירו למוות בראש הסניף המקומי של מפלגת השלטון. בחודש יוני הודיעה הממשלה כי הרגה 200 "קיצונים" במהלך חילופי אש במנזר מרוחק, אך פעילים אמרו כי אנשי דת היו בין ההרוגים.

התסיסה באמהרה גרמה לחברת התעופה הממשלתית, אתיופיאן איירליינס, להשעות טיסות, וממשלות זרות הפצירו באזרחיהן למצוא מחסה בעוד שפקידי ממשל אזוריים וחברי פרלמנט נמלטו ממוקדי הלחימה. משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאזור ויותר מ-200 ישראל וזכאי עלייה חולצו במבצע מיוחד מאמהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גל מעצרים

ביום שישי, ארצות הברית בריטניה ומדינות אחרות אמרו כי הן מודאגות מהאלימות וקראו לפתרון בדרכי שלום. במקביל, ארגון הבריאות העולמי וארגון Save the Children הזהירו כי האלימות משבשת את הפעילות ההומניטרית באמהרה.

נציבות זכויות האדם הממשלתית אמרה היום כי היא קיבלה דיווחים אמינים על הרג אזרחים החודש. עוד נמסר כי בוצעו "מעצרים נרחבים של אזרחים ממוצא אתני אמהרי" במסגרת תקנות החירום באדיס אבבה הבירה.

הרשויות דוחות את הטענות כי הן מבצעות מעצרים המוניים. הממשלה אמרה אתמול כי רק 23 בני אדם נעצרו באדיס אבבה תחת מצב החירום, בהם פוליטיקאי בולט מהאופוזיציה. הפרלמנט של אתיופיה אמור להצביע היום על אשרור מצב החירום, שבמסגרתו ייאסרו התקהלויות ציבוריות והמשטרה תוכל לעצור חשודים ללא צו בית משפט.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully