וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הדרת הנשים באוטובוסים: "מדינת ישראל היא חופשית - אף אחד לא יחליט מי ישב איפה"

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 16:02

נתניהו גינה את התקרית בקו אוטובוס 885 של חברת "נתיב אקספרס" מאשדוד לצפת, יממה אחרי התרחשותה. "אף אחד לא יגביל מי יעלה לתחבורה ציבורית ולא יכתיב איפה היא או הוא ישבו", אמר. "מי שעושה זאת עובר על החוק וצריך לתת על כך את הדין"

בווידאו: הנערות שנדרשו על ידי נהג האוטובוס להתכסות בגלל בגדיהן/אלי אשכנזי

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (שני) את התקרית החמורה של הדרת הנשים בקו אוטובוס 885 של חברת "נתיב אקספרס" מאשדוד לצפת. "מדינת ישראל היא מדינה חופשית - שבה אף אחד לא יגביל מי יעלה לתחבורה ציבורית ולא יכתיב איפה היא או הוא ישבו", אמר. "מי שעושה זאת עובר על החוק וצריך לתת על כך את הדין".

אתמול קבוצת נערות שעלו לקו אוטובוס 885 נדרשו על ידי נהג האוטובוס להתכסות משום שלבשו בגדים קצרים ושיישבו בחלק האחורי של האוטובוס בלבד. בסרטון נראה הנהג בדו-שיח עם הנערות באחת מהעצירות של האוטובוס. "צריך לכבד את המקום שאתן נמצאות בו", אמר ופנה לאחת הנערות: "אם סבתא וסבא שלך היו חרדים היית באה אליהם בלבוש לא צנוע?" כשהנערות אמרו לו שלנוסעים הדתיים עצמם זה לא הפריע, ענה הנהג: "לי זה אכפת. אני מסיע נוסעים דתיים". בתשובה לשאלה מדוע לא איפשר לבנות לשבת יחד עם הנערים שהגיעו איתם ונשלחו לשבת קדימה, ענה הנהג: "אצל חרדים נהוג שגברים יושבים באוטובוסים מקדימה".

הנערות שנדרשו להתכסות על ידי נהג אוטובוס בדרכן מאשדוד לכנרת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"תקרית חמורה". הנערות שנדרשו להתכסות על ידי נהג אוטובוס בדרכן מאשדוד לכנרת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שקד, אחת הנערות, סיפרה לוואלה! כי עלתה עם שתי נערות נוספות ושני נערים בדרכם לכנרת. "שני החברים שלנו באו לשבת איתנו והנהג אמר להם שהם לא יכולים ושהם צריכים לשבת מלפנים", סיפרה. "הרגשנו ממש לא נעים. זו הייתה תחושה של השפלה. הנהג שאל אותנו אם אנחנו לא מעודכנות במצב ואמר שאנחנו מנותקות".

עוד היא סיפרה כי כמה נוסעים חרדים אמרו שזה בסדר שהחברים שלנו יישבו לידן, אבל הנהג לא הסכים לזה. "לא שקלנו לרדת בעיקר כי זה קו אוטובוס יחיד שיש לנו מאזור אשדוד עד לכנרת", היא הוסיפה. שתי נערות אחרות סיפרו לוואלה!: "הוא אמר שזה כי האוטובוס מלא בחרדים. הרגשנו מצורעות. הוא האשים אותנו שהמצב של המדינה הוא בגללנו. זו השפלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully